مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دو گروه دانش آموزان دختر افسرده و عادی تهرانی

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف: حالات خلقی, بسیاری از متغیرهای شناختی از جمله توجه و حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین هدف پژوهش حاضر, مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در افراد افسرده و عادی (دانش آموزان تهرانی) است.روش: در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, از میان 200 دانش آموز دختر دبیرستانی شهر تهران, 60 نفر انتخاب شدند. کلیه آزمودنی ها به سوال های پرسشنامه افسردگی بک (1978) و مجموعه واژگان دارای بار عاطفی افسردگی و خنثی پاسخ دادند. حافظه بازشناسی از طریق بازشناسی واژگان مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: پس از جمع آوری داده ها, با استفاده از آزمون t, اطمینان در سطح 0.99 بررسی شد. نتایج نشان داد که سوگیری حافظه نسبت به واژگان دارای بار عاطفی, در افراد افسرده (در مقایسه با افراد عادی) معنادار است.نتیجه گیری: افسردگی باعث سوگیری حافظه مبتلایان نسبت به واژگان و اطلاعات دارای بار عاطفی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، سعدی پور، اسماعیل، و قنبریها، ناهید. (1388). مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دو گروه دانش آموزان دختر افسرده و عادی تهرانی. تازه های علوم شناختی، 11(1 (مسلسل 41))، 16-22. SID. https://sid.ir/paper/440378/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، سعدی پور اسماعیل، قنبریها ناهید. مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دو گروه دانش آموزان دختر افسرده و عادی تهرانی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1388؛11(1 (مسلسل 41)):16-22. Available from: https://sid.ir/paper/440378/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، اسماعیل سعدی پور، و ناهید قنبریها، “مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دو گروه دانش آموزان دختر افسرده و عادی تهرانی،” تازه های علوم شناختی، vol. 11، no. 1 (مسلسل 41)، pp. 16–22، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/440378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button