Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 199

چکیده

 مقدمه: حالات خلقی, متغیرهای شناختی بسیاری از جمله توجه و حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی و افراد عادی در میان دانش آموزان تهرانی است.روش: در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان 200 نفر دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر تهران 60 دانش آموز انتخاب شدند. کلیه آزمودنی ها به گویه های پرسشنامه سنجش علایم هراس اجتماعی مشاوری (1380) و مجموعه واژگان دارای بار عاطفی اضطراب اجتماعی و خنثی پاسخ دادند. حافظه بازشناسی از طریق بازشناسی واژگان مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون t در سطح 0.99 اطمینان بررسی شد.یافته ها: سوگیری حافظه نسبت به واژگان دارای بار عاطفی در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی در مقایسه با افراد عادی معنادار بود.نتیجه گیری: اضطراب در افراد مبتلا منجر به سوگیری حافظه ای در بازشناسی واژگان و اطلاعات دارای بار عاطفی می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، قنبریها، ناهید، و سعدی پور، اسماعیل. (1387). مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی. مجله علوم رفتاری، 2(3)، 193-199. SID. https://sid.ir/paper/129773/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، قنبریها ناهید، سعدی پور اسماعیل. مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1387؛2(3):193-199. Available from: https://sid.ir/paper/129773/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، ناهید قنبریها، و اسماعیل سعدی پور، “مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی،” مجله علوم رفتاری، vol. 2، no. 3، pp. 193–199، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا