Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت ثبت پرونده های بیماران بستری در مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: گزارشات طبی که در پزشکی به منظورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند ابزار مهمی در آموزش پزشکی و مراقبت از بیمار به حساب می آیند. ثبت اطلاعات پزشکی برای دستیابی به یک نتیجه خوب باید صحیح، مطمئن و بهم مربوط باشد. به منظور درک وضعیت موجود، آگاهی مستمر و کنترل تغییرات در نحوه ثبت اطلاعات و کامل بودن نحوه ثبت این مطالعه انجام پذیرفت. روش و ابزار: نهصدوپنج پرونده پزشکی مربوط به بیماران 181 عضو هیات علمی بطور تصادفی و با استفاده از چک لیست استاندارد مورد بررسی قرار گرفت و درصد نقص ثبت در اجزای مختلف پرونده پزشکی بیمار بدست آمد. بررسی محتوایی و کیفی پرونده ها نیز توسط مجزی ا بطور تصادفی نیز انجام شد.نتایج: از بین 905 پرونده 181 عضو هیات علمی در 29% موارد دستورات پزشک، 26% گزارش عمل جراحی، 52% مراقبت قبل از عمل، 14% برگه های مشاوره، 57% سیر بیماری، 43% برگه شرح حال بیماران، 40% برگه خلاصه پرونده، 46% برگه پذیرش و 40% خلاصه ترخیص دارای نقص بود در بررسی محتوایی و کیفی اجزای مختلف پرونده در حدود 40% نقص وجود داشت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برای دستیابی به نتیجه خوب، بهبود روند فعالیت های آموزشی لازم میباشد. تغییرات ناشی از روشهای استاندارد لازم است بطور مداوم جمع آوری و کنترل شود. و اقدامات پیشرفته برای جمع آوری اطلاعات در مورد خط مش های آموزش انجام پذیرد. طراحی، کنترل و ارزیابی بر اساس نقطه نظرات اعضای هیات علمی برای بهبود روند آموزش ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاح ملی، منیژه، علی زاده، مهستی، مصری، رامین، و مجتبایی مطلق، سهیلا. (1384). بررسی وضعیت ثبت پرونده های بیماران بستری در مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/444926/fa

    Vancouver: کپی

    سیاح ملی منیژه، علی زاده مهستی، مصری رامین، مجتبایی مطلق سهیلا. بررسی وضعیت ثبت پرونده های بیماران بستری در مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/444926/fa

    IEEE: کپی

    منیژه سیاح ملی، مهستی علی زاده، رامین مصری، و سهیلا مجتبایی مطلق، “بررسی وضعیت ثبت پرونده های بیماران بستری در مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/444926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا