Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی یکی از مهمترین قسمتهای آموزش دانشجویان رشته های علوم پزشکی می باشد. هنگامی یک دوره آموزش می تواند مفید و اثر بخش باشد که یک ارزشیابی صحیح در جهت مشخص کردن موقعیت فعلی و شناسایی عوامل مورد نیاز برای ایجاد تغییرات متناسب با توجه به نیازهای متحول شده جامعه و پیشرفت های جدید صورت گیرد. این پژوهش با هدف تعیین مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود انجام گردید.روش و ابزار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقطعی می باشد. نمونه پژوهش شامل 35 نفر مربیان رسمی، پیمانی و حق التدریس گروه پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود می باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقطعی می باشد. نمونه پژوهش شامل 35 نفر مربیان رسمی، پیمانی و حق التدریس گروه پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود می باشد.نتایج: یافته های پژوهش مبین آن بود که واحدهای مورد پژوهش دارای میانگین سنی 52/37 سال و میانگین سابقه اشتغال به کار 58/12 سال میانگین سابقه آموزش دانشجویان 45/8 سال و متوسط تعداد دانشجویان 9 نفر در هر بخش بوده است. بیشترین مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی در رابطه با برخی ویژگیهای دانشجویان و عدم ارایه تکالیف بالینی در موعد مقرر توسط دانشجویان مجرد شاغل و متاهل شاغل بود. در حالی که در مورد ارایه تکالیف بالینی در موعد مقرر توسط دانشجویان مجرد غیرشاغل و پذیرش نمره نهایی ارزشیابی کمترین مشکل مشاهده گردید. سایر یافته ها نشان دهنده آن بود که بیشترین مشکلات مربیان در رابطه با ابزار ارزشیابی مربوط به سنجش میزان نگرش دانشجویان و مرتبط نبودن فرم ارزشیابی با موقعیتهای موجود در محیط کارورزی بود. در حالیکه کمترین مشکلات در رابطه با رعایت نظم و انضباط و احترام گذاشتن دانشجو به مربی، پرستاران و بیماران گزارش گردید. در خصوص مشکلات مربیان در رابطه با محیط و زمان کارورزی بیشترین مشکلات سنجش مهارتهای بالینی در شیفت شب و ساعات کارورزی دانشجویان در شیفت شب گزارش شد. در حالیکه کمترین مشکلات مربوط به سنجش مهارتهای بالینی دانشجویان در شیفت صبح و ساعات کارورزی آنها در شیفت صبح بود.نتیجه گیری: در خصوص مشکلات مربیان در رابطه با محیط و زمان کارورزی بیشترین مشکلات سنجش مهارتهای بالینی در شیفت شب و ساعات کارورزی دانشجویان در شیفت شب گزارش شد. در حالیکه کمترین مشکلات مربوط به سنجش مهارتهای بالینی دانشجویان در شیفت صبح و ساعات کارورزی آنها در شیفت صبح بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، حسین، زروج حسینی، ربابه، و عودی، داوود. (1384). بررسی مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/444938/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی حسین، زروج حسینی ربابه، عودی داوود. بررسی مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/444938/fa

    IEEE: کپی

    حسین ابراهیمی، ربابه زروج حسینی، و داوود عودی، “بررسی مشکلات مربیان هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی شاهرود،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/444938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا