مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری فسا در سال 83- 84

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: علیرغم پیشرفت های فراوان در علم پرستاری هنوز تغییرات اساسی موثر ومدونی در آموزش بالینی پرستاری صورت نگرفته است. در این مطالعه توصیفی مروری بر مشکلات کنونی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان در چهار حیطه 1- آموزشی، 2- عوامل مربوط به استاد، 3- محیط آموزش بالینی و 4- تجهیزات صورت گرفته است و کلیه دانشجویان سال چهارم مورد پژوهش قرار گرفته اند.روش و ابزار: جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته حاوی 32 سوال بر اساس مقیاس لیکرت و یک سوال باز استفاده شده است. در این پژوهش کلیه دانشجویان سال چهارم پرستاری (تعداد 40 دانشجو) شرکت کرده اند.یافته ها: نتایج نشان می دهد در حیطه آموزشی عمده ترین مشکلات آموزش بالینی به ترتیب کمبود بحث و بررسی های تشخیصی و مراقبتی در بالین بیمار (95 درصد)، فاصله بین آموزش تئوری و بالینی (85 درصد)، عدم تناسب تشخیص طبی بیماران با موضوع آموزش بالینی (80 درصد) می باشد.در حیطه عوامل مربوط به استاد عمده ترین مشکلات عدم ایجاد توانایی تعیین تشخیص های پرستاری بیمار توسط مدرس (80 درصد)، عدم تسلط مربیان بر نقش محوری فرآیند پرستاری در آموزش بالینی (70 درصد) می باشد.در حیطه عوامل مربوط به محیط آموزش بالینی عمده ترین عامل، کمبود بیماران با تشخیص های متناسب با دروس تئوری در آموزش بالینی (100 درصد)، وجود ملاقاتی و همراه بیمار در ساعات آموزش بالینی (94 درصد)، عدم احساس امنیت شغلی در هنگام مراقبت و انجام پروسیجرهای مراقبتی توسط دانشجو در محیط آموزشی (82 درصد)، و عدم همکاری پزشکان (76 درصد) ذکر گردید.در حیطه تجهیزات عدم وجود تجهیزات مورد نیاز در آموزش بالینی (82 درصد) بعنوان عمده ترین مشکلات مطرح گردید.نتیجه گیری: مشکلات موجود در آموزش بالینی می تواند مانع از دستیابی به هدف اصلی تربیت پرستار در نظام آموزش پرستاری بالینی که یادگیری در حیطه روان حرکتی و مهارتی می باشد، گردد. لذا ضرورت دارد مسوولین آموزش پرستاری همگام با سایر تحولات زمانی در حرفه، از مشکلات موجود در آموزش بالینی پرستاری اطلاع حاصل کرده و به رفع و اصلاح آن بپردازند تا دانشجو در محیط بالینی در حیطه مراقبت موثر از بیمار توانمند گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادمیان، محمدحسین، و کریمی، شهناز. (1384). بررسی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری فسا در سال 83- 84. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/445944/fa

    Vancouver: کپی

    خادمیان محمدحسین، کریمی شهناز. بررسی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری فسا در سال 83- 84. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/445944/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین خادمیان، و شهناز کریمی، “بررسی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری فسا در سال 83- 84،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button