مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد نسبت به روانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به روانپزشکی به طور گسترده در دنیای پیشرفته امروزی مطالعه شده است و ناتوانی در جذب دانشجویان پزشکی برای متخصص شدن در روانپزشکی همیشه به عنوان یک ادعای جدی مطرح بوده است. این مطالعه نگرش دانشجویان پزشکی را نسبت به روانپزشکی شناسایی و فاکتورهای مربوطه را ارزیابی می کند.روش و ابزار: 128 نفر از دانشجویان پزشکی سالهای اول، چهارم و هفتم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد این نمونه مطالعاتی را تشکیل دادند. (49 نفر سال اول، 46 نفر سال چهارم و 33 نفر سال هفتم). طرح مورد استفاده در این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بوده است و اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر مشخصات دموگرافیک، دانسته های آماری، اولویت های شغلی، ارزیابی و سنجش آموزشهای روانپزشکی و فاکتورهایی که ممکن است در انتخاب شغل موثر باشد تنظیم شده بود. روایی پرسشنامه مورد تایید متخصصان قرار گرفت و میزان پایایی پرسشنامه به میزان 8/0 بوده است. نتایج: در این بررسی میانگین نمره نگرش دانشجویان نسبت به روانپزشکی 32/86 (ATP) با (S.D=7/5) بوده است. تنها 16/4% روانپزشکی را به عنوان یکی از سه تخصص برتر خود انتخاب کردند. در پاسخ به این سوال که چقدر به روانپزشکی علاقه دارید، 6/19% علاقه بسیار کم و 11/7% علاقه بسیار زیادی به روانپزشکی اعلام نمودند،(p=0.0001)  از 33 نفر دانشجوی دوره بالینی 51/51% نحوه آموزش روانپزشکی را در بخش بالینی را ناچیز و غیر قابل قبول دانستند. به طور کلی دانشجویان سال های پایین تر و جوان ترها نگرش مثبت تری را نسبت به دانشجویان سالهای بالاتر و مسن ترها نشان دادند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این تحقیق تغییر در نحوه آموزش روانپزشکی و ارتقا نگرش فردی دانشجویان طی دوره های بعد از علوم پایه پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلومی محمودآباد، سیدسعید، حرازی، محمدعلی، و اسلامی فارسانی، شهین. (1384). بررسی نگرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد نسبت به روانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447511/fa

    Vancouver: کپی

    مظلومی محمودآباد سیدسعید، حرازی محمدعلی، اسلامی فارسانی شهین. بررسی نگرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد نسبت به روانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447511/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید مظلومی محمودآباد، محمدعلی حرازی، و شهین اسلامی فارسانی، “بررسی نگرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد نسبت به روانپزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button