مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شیوه داده محوری و آموزش و تدریس با همایی حروف اضافی زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 47

کلیدواژه

یادگیری داده محور (DDL)Q3
باهمایی واژگانی (collocation)Q3
واژه کلیدی در متن (KWIC)Q3

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی سه موضوع می باشد: نخست اینکه آیا مواد درسی بسامد نگاری شده (concordanced materials) که از طریق روش یادگیری داده محور (Data-driven Learning) ارایه می شود در تدریس و فراگیری باهمایی (collocation) حروف اضافه زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی تاثیری دارد یا خیر. دوم اینکه آیا زبان اول در یادگیری و کاربرد دانش باهمایی حروف اضافه زبان دوم تاثیر می گذارد. سوم اینکه آیا دانش باهمایی حروف اضافه در بین سطوح مختلف این دانشجویان تمایزی ایجاد می کند. برای رسیدن به اهداف این تحقیق, دویست نفر از دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی سه دانشگاه در شهرکرد (شامل دانشگاههای شهرکرد, پیام نور و آزاد اسلامی) به عنوان شرکت کننده در این تحقیق انتخاب شدند. در ابتدا آزمون بسندگی میشیگان برای تعیین سطوح مختلف شرکت کنندگان اجرا گردید. بر اساس نتایج آزمون مشیگان و انحراف معیار بدست آمده فراگیران به سه گروه ضعیف, متوسط و خوب تقسیم شدند. سپس آنها بصورت تصادفی و بطور مساوی به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. در گروه شاهد شرکت کننده ها آموزش حروف اضافه را از طریق شیوه سنتی و با استفاده از توضیحات صریح به فارسی و یا انگلیسی فرا گرفتند. و در گروه تجربی, فراگیران حروف اضافه و همایی آنها را از طریق روش DDL آموزش دیدند. آزمون تکمیلی حروف اضافه به عنوان پیش آزمون و پس آزمون برای مقایسه نتیجه این دو روش تدریس به شرکت کنندگان داده شد. سپس اطلاعات بدست آمده بوسیله روشهای آماری مختلف همچون تحلیل واریانس (یک طرفه), و مقایسه از طریق آزمون شفه (the Scheffe test) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده به چهار نتیجه گیری انجامید. نخست آنکه روش داده محور (DDL) نشان داد که در آموزش باهمایی حروف اضافه انگلیسی موثر است. دوم اینکه فرگیران تمایل دادند که الگوهای زبان مادری خود را در زبان دوم بکار گیرند. سوم, روش DDL نشان داد که دانش باهمایی حروف اضافه در بین سطوح مختلف بسندگی فراگیران ایرانی تمایز ایجاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرپور، علی اکبر، و کوشا، منصور. (1385). نقش شیوه داده محوری و آموزش و تدریس با همایی حروف اضافی زبان انگلیسی. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، 49(200 (پژوهش زبانهای خارجی))، 47-47. SID. https://sid.ir/paper/448529/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرپور علی اکبر، کوشا منصور. نقش شیوه داده محوری و آموزش و تدریس با همایی حروف اضافی زبان انگلیسی. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)[Internet]. 1385؛49(200 (پژوهش زبانهای خارجی)):47-47. Available from: https://sid.ir/paper/448529/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر جعفرپور، و منصور کوشا، “نقش شیوه داده محوری و آموزش و تدریس با همایی حروف اضافی زبان انگلیسی،” نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، vol. 49، no. 200 (پژوهش زبانهای خارجی)، pp. 47–47، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/448529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button