مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارزشیابی به روش (OSCE)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: در سال 1975 هاردن ارزشیابی بالینی با ساختار عینی (OSCE) را توصیف کرد. در موقعیت های مختلف، در دوره های مختلف و زمانهای ویژه ارزشیابی بالینی به روش OSCE انجام شد و نتیجه گرفتند که تعیین شایستگی ها، مهارتها و نگرش در موقعیت های مختلف، در ایستگاههایی متشکل از چندین روش آزمونهای عملکرد، سوالات چند گزینه ای، سوالات تشریحی و در بیشتر موارد از بیماران استاندارد شد می توان استفاده کرد. (این بیماران اشخاصی هستند که برای نشان دادن علایم و نشانه های بیماری در هنگام اجرای تست ها، آموزش دیده اند). مزایای این روش شامل قابلیت ارزیابی تعداد زیادی از رفتارهای بالینی در دوره زمانی کوتاه بود. هدف از این پژوهش عبارتست از تعیین میزان رضایت مندی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارزشیابی مهارتهای بالینی به شیوه .(OSCE)روش و ابزار: این مطالعه از نوع مطالعه مقطعی (Cross - Sectional) بود و جامعه مورد تحقیق کل دانشجویان پزشکی (کارآموز/کارورز) دانشگاه علوم پزشکی کرمان که روش ارزشیابی آنها به شیوه OSCE بوده است تشکیل داد، 162 = n نفر بوده است. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر پس از تعیین روایی (75/ (r=0جمع آوری شد.نتایج: نتایج این مطالعه نشان داد که کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که مهارتهای بالینی آنها به روش OSCE مورد ارزشیابی قرار گرفته بوده است از رضایت مندی مطلوبی نسبت به این روش ارزشیابی برخوردار بوده اند بطوری که با (8/96 درصد) 032/P<0 نسبت به برگزاری این روش در سایر بخشهای بالینی نیز اعلام موافقت نموده اند. در بررسی رابطه متغیرهای (جنس، سن، سال ورود، دوره تحصیلی) با رضایتمندی تفاوتی مشاهده نشد.نتیجه گیری: اهمیت توسعه مهارتهای حرفه ای دانشجویان در سیستم بهداشتی درمانی خصوصا دانشجویان پزشکی ضرورت یادگیری روشهای دقیق و عینی ارزشیابی بالینی را نشان می دهد. با توجه به اینکه ارزشیابی به سبک OSCE ضمن تاثیرات آموزشی می تواند به قضاوت مدرسین بالینی در مورد شایستگی حرفه ای دانشجویان کمک نماید. و از طرفی بر اساس نتایج این مطالعه که رضایتمندی دانشجویان را به همراه داشت. توسعه آموزش این روش و بکارگیری آن در همه گروههای آموزشی ضروریست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، زهرا، نوحی، عصمت، و پوراحمدگربندی، فاطمه. (1384). بررسی رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارزشیابی به روش (OSCE). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/448673/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی زهرا، نوحی عصمت، پوراحمدگربندی فاطمه. بررسی رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارزشیابی به روش (OSCE). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/448673/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جلیلی، عصمت نوحی، و فاطمه پوراحمدگربندی، “بررسی رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارزشیابی به روش (OSCE)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/448673/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button