مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نظریه هوش چندگانه در آموزش واژگان به نوآموزان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مفهوم هوش ممکن است برای توصیف تفاوت های فردی در یادگیری اشخاص مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از محققین در حوزه آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا آموزش زبان انگلیسی به گویندگان زبان های دیگر تلاش کرده اند ارتباطی منطقی بین هوش و آموزش و فراگیری زبان دوم بیابند. در سال 1963 دکتر هوارد گاردنر یک نظریه جدید را با عنوان نظریه هوش چند گانه مطرح کرد. گاردنر (1983) 8 نوع متفاوت از هوش را تعریف کرد و یک تعریف عمومی از هوش تحت عنوان «توانایی حل مساله یا تولید محصولاتی که در یک یا چند زمینه فرهنگی ارزشمند هستند ارایه کرد». (هچ و گاردنر، 1989، ص 85، ذکر شده توس آرامسترانگ، 2000). مطالعه حاضر جهت بررسی روابط متقابل هوش موسیقیایی و تصویری و راهبردهای آموزش واژگان موسیقی و مصور طراحی شده است. این مطالعه شبه تجربی به منظور کنترل نتایج و تعبیر و تفسیرها محدود به هوش موسیقیایی و تصویری است. یافته های مطالعه حاضر موفقیت راهبردهای آموزشی مبتنی بر هوش چند گانه را در مقایسه با روش غالب مبتنی بر هوش رایج در مورد اکثریت دانش آموزان تضمین می کند. یافته های این مطالعه اهمیت در نظر گرفتن قابلیت های فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در SLL و ضرورت بکارگیری راهبردهای آموزشی گوناگون در دستیابی به نیازها و علایق فراگیران و معلمین را آشکار ساخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به آفرین، س.ر.، و خداشناسی فیروزآبادی، ناجی. (1388). کاربرد نظریه هوش چندگانه در آموزش واژگان به نوآموزان زبان انگلیسی. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، _(19)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450187/fa

    Vancouver: کپی

    به آفرین س.ر.، خداشناسی فیروزآبادی ناجی. کاربرد نظریه هوش چندگانه در آموزش واژگان به نوآموزان زبان انگلیسی. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1388؛_(19):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450187/fa

    IEEE: کپی

    س.ر. به آفرین، و ناجی خداشناسی فیروزآبادی، “کاربرد نظریه هوش چندگانه در آموزش واژگان به نوآموزان زبان انگلیسی،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. _، no. 19، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button