مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

غنی سازی متدولوژی حل مساله شش سیگما از طریق نقاط کلیدی ارزش آفرینی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 252

چکیده

 از میان رویکردهای خلاق حل مساله موجود, متدولوژیهای مهندسی ارزش و شش سیگما به عنوان دو نمونه از رویکردهای غالب, سالهاست که مورد استفاده سازمانها قرار می گیرند. البته این دو نسبت به یکدیگر دارای کاستی هایی هستند که می توانند از طریق ویژگی های یکدیگر غنی سازی شوند. مقاله حاضر با مطالعه تطبیقی وجوه تمایز و برتری های مهندسی ارزش در مقایسه با شش سیگما به غنی سازی این رویکرد از طریق نقاط کلیدی ارزش آفرینی مهندسی ارزش پرداخته است.در این پژوهش محققان با انجام 10 مصاحبه اکتشافی با خبرگان مهندسی ارزش و شش سیگما در شرکت ایران خودرو و تجزیه و تحلیل آنها طی فرآیند کدگذاری کیفی در جهت غنی سازی متدولوژی شش سیگما از طریق نقاط ارزش آفرینی مهندسی ارزش تلاش نموده اند. حاصل این کار الگوی «شش سیگمای غنی شده به وسیله نقاط کلیدی ارزش آفرینی و ابزارهای مکمل مهندسی ارزش» می باشد. در این الگو, مهندسی ارزش با تقویت سه رویکرد «جامع اندیشی», «تازه اندیشی» و «دوراندیشی» در شش سیگما موجب غنی سازی این متدولوژی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرتوک زاده، حمیدرضا، و مختاریان پور، مجید. (1387). غنی سازی متدولوژی حل مساله شش سیگما از طریق نقاط کلیدی ارزش آفرینی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 7(29)، 221-252. SID. https://sid.ir/paper/451784/fa

    Vancouver: کپی

    فرتوک زاده حمیدرضا، مختاریان پور مجید. غنی سازی متدولوژی حل مساله شش سیگما از طریق نقاط کلیدی ارزش آفرینی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1387؛7(29):221-252. Available from: https://sid.ir/paper/451784/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا فرتوک زاده، و مجید مختاریان پور، “غنی سازی متدولوژی حل مساله شش سیگما از طریق نقاط کلیدی ارزش آفرینی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو)،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 7، no. 29، pp. 221–252، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button