Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوشه ای کردن نحوی پروی کوچک و پروی بزرگ در یادگیری زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 143

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 این مقاله به بررسی یادگیری فارسی زبانان از طریق خوشه ای کردن فاعلهای اجباری (پروی کوچک) و پروی بزرگ در عبارات مصدری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می پردازد. تحقیقات آشکار می سازند که در فراگیری زبان اول، بین پدیده های زبانشناسی که ظاهرا ارتباطی با یکدیگر ندارند، این ارتباط وجود دارد که از آن به تاثیرات خوشه ای کردن یکی بر دیگری تعبیر می شود. برای مثال در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان اول شواهدی برای یادگیری از طریق خوشه ای کردن مطابقت فعل و فاعل و کاهش فاعلهای ناصحیح وجود دارد (کلاشن وهنگ، 1995). بنابراین، باید روشن کرد که چنین ارتباطی در فراگیری زبان دوم نیز وجود دارد. در نتیجه، تحقیق حاضر، بر اساس تست دستوری(GJT) ، بر خوشه ای کردن فاعلهای علنا اجباری و عبارات مصدری در 60 فراگیر فارسی زبان که زبان انگلیسی را یاد می گرفتند می پردازد.فراگیران به دو مقطع، هر مقطع شامل 10 نفر که به تازگی شروع به خواندن آن مقطع کرده بودند و 10 نفر که مدت زمانی بود که به فراگیری در آن مقطع پرداخته بودند تقسیم شده اند. یافته های ما نشان می دهد که هر دو پدیده در فراگیران فارسی زبان به همراه یکدیگرند و دلالت بر این دارد که فاعلهای علنا اجباری و عبارات مصدری در زبان دوم در طی فرآیند تاثیرات علنا اجباری جدا از هم نمی باشند.علاوه براین، مشاهده کردیم در بین کسانی که تازه شروع به یادگیری کرده اند و کسانی که مدتی است که در آن مقطع مطالعه می کنند با توجه به یادگیری از طریق خوشه ای کردن متغیرهای زبان شناختی فوق، تفاوتی وجود ندارد. (اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است)

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی ثابت، مسعود، و یوحنایی، منیژه. (1386). خوشه ای کردن نحوی پروی کوچک و پروی بزرگ در یادگیری زبان دوم. پیک نور- علوم انسانی، 5(3 (ویژه زبان و ادبیات فارسی))، 133-143. SID. https://sid.ir/paper/451903/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی ثابت مسعود، یوحنایی منیژه. خوشه ای کردن نحوی پروی کوچک و پروی بزرگ در یادگیری زبان دوم. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1386؛5(3 (ویژه زبان و ادبیات فارسی)):133-143. Available from: https://sid.ir/paper/451903/fa

    IEEE: کپی

    مسعود خلیلی ثابت، و منیژه یوحنایی، “خوشه ای کردن نحوی پروی کوچک و پروی بزرگ در یادگیری زبان دوم،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 5، no. 3 (ویژه زبان و ادبیات فارسی)، pp. 133–143، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا