مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازخورد تعاملی، عامل زمان و گونه گونگی زبان بینابینی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی تاثیر بازخورد تعاملی بر گونه گونگی زبان بینابینی فراگیران زبان, از نظر صحت دستوری, پیچیدگی کلامی, و روانی گفتار کنش زبانی در انجام دو فعلیت زبانی, یکی با اختصاص زمان برنامه ریزی قبلی و دیگری بدون اختصاص زمان برنامه ریزی قبلی می باشد. تعداد 40 شرکت کننده در پژوهش به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شده و هر یک از 40 شرکت کننده, دو فعلیت زبانی یاد شده را انجام دادند. گروه آزمایش در حین تولید گفتار فعلیت انگیخته بازخورد تعاملی دریافت کردند, در حالی که گروه شاهد, هیچ نوع بازخوردی دریافت ننمودند. نتایج بررسی آماری داده ها بیانگر نتایج زیر است: 1) صحت دستوری و پیچیدگی کلامی در گفتار فعلیت انگیخته شرکت کنندگان بهره مند از بازخورد تعاملی بیشتر است. 2) روانی گفتار شرکت کنندگان بهره مند از بازخورد تعاملی در پاسخ به انجام هر دو فعلیت زبانی کمتر بوده است. 3) بالاترین میزان صحت دستوری و نیز بالاترین میزان پیچیدگی کلامی در کنش زبانی شرکت کنندگانی مشاهده گردید که فعلیت زبانی دارای زمان برنامه ریزی را ضمن دریافت بازخورد تعاملی انجام داده بودند. 4) همچنین بالاترین میزان روانی گفتار در کنش زبانی شرکت کنندگانی که در حین انجام فعلیت زبانی دارای زمان برنامه ریزی, بازخورد تعاملی دریافت نکرده بودند, مشاهده گردید. نتایج حاصله از این پژوهش نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به عامل بازخورد تعاملی به عنوان یکی از شرایط انجام فعلیت زبانی بوده و در درجه بندی و توالی فعلیت های زبانی در حوزه تهیه و تدوین مطالب درسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم پور، مسعود، و هزار، فاطمه. (1385). بازخورد تعاملی, عامل زمان و گونه گونگی زبان بینابینی. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، 49(200 (پژوهش زبانهای خارجی))، 45-45. SID. https://sid.ir/paper/452878/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم پور مسعود، هزار فاطمه. بازخورد تعاملی, عامل زمان و گونه گونگی زبان بینابینی. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)[Internet]. 1385؛49(200 (پژوهش زبانهای خارجی)):45-45. Available from: https://sid.ir/paper/452878/fa

    IEEE: کپی

    مسعود رحیم پور، و فاطمه هزار، “بازخورد تعاملی, عامل زمان و گونه گونگی زبان بینابینی،” نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، vol. 49، no. 200 (پژوهش زبانهای خارجی)، pp. 45–45، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button