مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های شغلی دبیران و رابطه آن با توانمندسازی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 187

چکیده

 این تحقیق به منظور شناخت ویژگی های شغلی دبیران و رابطه آن با توانمندسازی دبیران دبیرستان های دخترانه شهر تهران پایه ریزی و اجرا شده است. نوع تحقیق توصیفی است و کلیه مدیران و دبیران دبیرستان های یادشده, جامعه آماری این تحقیق بوده اند که تعداد 292 نفر از آن ها از طریق فرمول برآورد حجم نمونه کوکران و با روش نمونه گیری چندمرحله ای به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. با توجه به اهداف تحقیق, برای گردآوری اطلاعات, پرسش نامه توانمندی وتن و کمرون و پرسش نامه محقق ساخته ویژگی های شغل مورد استفاده قرار گرفته است. روایی محتوایی و صوری ابزار, بر اساس نظرات متخصصان و صاحب نظران تایید شد و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به میزان 0.92 برای پرسش نامه توانمندسازی و 0.73 برای پرسش نامه ویژگی های شغل محاسبه گردید. از روش های آمار توصیفی و استنباطی و استفاده از نرم افزار آماری spss, داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که: 1- بر اساس تحلیل عاملی, ویژگی های شغلی مطرح شده در مدل هاکمن و اولدهام, به دو عامل قابل کاهش هستند. 2- پاسخ گویان, ویژگی های شغلی مطرح شده در مدل یادشده را برای شغل معلمی در سطح نسبتا بالایی ارزیابی نموده اند. 3- بین نظرات مدیران و معلمان در مورد ویژگی های شغل معلمی تفاوت معناداری وجود دارد. 4- معلمان مورد مطالعه, توانمندی روان شناختی خود را در سطح بالایی ارزیابی نموده اند و بالاخره, بین ویژگی های شغل معلمی و توانمندی روان شناختی دبیران, رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی یزدان آبادی، احمد، و نوشه ور، حدیث سادات. (1389). ویژگی های شغلی دبیران و رابطه آن با توانمندسازی. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 2(3-4 (پیاپی 7-8))، 167-187. SID. https://sid.ir/paper/453773/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی یزدان آبادی احمد، نوشه ور حدیث سادات. ویژگی های شغلی دبیران و رابطه آن با توانمندسازی. پژوهش های مدیریت منابع انسانی[Internet]. 1389؛2(3-4 (پیاپی 7-8)):167-187. Available from: https://sid.ir/paper/453773/fa

    IEEE: کپی

    احمد ایزدی یزدان آبادی، و حدیث سادات نوشه ور، “ویژگی های شغلی دبیران و رابطه آن با توانمندسازی،” پژوهش های مدیریت منابع انسانی، vol. 2، no. 3-4 (پیاپی 7-8)، pp. 167–187، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button