مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبارسنجی آزمون "کلوز" با بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" : شبهاتی در ارتباط با اعتبارسنجی با استفاده از تکنیک هم بستگی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 154

چکیده

آزمون "کلوز" برای اولین بار بعنوان ابزاری برای مشخص نمودن سطح دشواری متن و بعنوان "ابزار روانشناختی جدید جهت اندازه گیری موفقیت در ارتباط" توسط تیلور (415: 1953) در یک مجله خبرنگاری معرفی گردید. از آن زمان به بعد, مطالعات زیادی در مورد انواع و اقسام "کلوز" عمدتا برای اندازه گیری درک مطلب و توان زبانی انجام گرفته است. نتایج همچو تحقیقاتی که عمدتا مبتنی بر استفاده از تکنیک همبستگی می باشد رضایت بخش نبوده و اغلب در تضاد هستند. هدف تحقیق حاضر مشخص کردن این است که آیا آزمون "کلوز استاندارد" با سطوح متفاوت دشواری می تواند بر اساس آنچه که بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" اندازه گیری می کند بعنوان آزمون معتبر مهارت خواندن در نظر گرفته شود یا نه. برای این منظور, 76 نفر دانشجوی سال سوم و سال چهارم رشته زبان انگلیسی در دانشگاه ارومیه در این تحقیق مشارکت کردند و به 3 آزمون "کلوز استاندارد"  و یک آزمون "خواندن" اقتباش شده از "ایلتس" پاسخ دادند. اگرچه  نتایج این تحقیق, بسیاری از نتایج تحقیقات قبلی در این زمینه را تایید می کند, مشکلاتی که در استفاده از تکنیک همبستگی برای این منظور وجود دارند در مقاله حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، کریم. (1389). اعتبارسنجی آزمون "کلوز" با بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" : شبهاتی در ارتباط با اعتبارسنجی با استفاده از تکنیک هم بستگی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(217)، 131-154. SID. https://sid.ir/paper/456494/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی کریم. اعتبارسنجی آزمون "کلوز" با بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" : شبهاتی در ارتباط با اعتبارسنجی با استفاده از تکنیک هم بستگی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(217):131-154. Available from: https://sid.ir/paper/456494/fa

    IEEE: کپی

    کریم صادقی، “اعتبارسنجی آزمون "کلوز" با بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" : شبهاتی در ارتباط با اعتبارسنجی با استفاده از تکنیک هم بستگی،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 217، pp. 131–154، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button