Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

صادقی کریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    131-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    758
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آزمون "کلوز" برای اولین بار بعنوان ابزاری برای مشخص نمودن سطح دشواری متن و بعنوان "ابزار روانشناختی جدید جهت اندازه گیری موفقیت در ارتباط" توسط تیلور (415: 1953) در یک مجله خبرنگاری معرفی گردید. از آن زمان به بعد، مطالعات زیادی در مورد انواع و اقسام "کلوز" عمدتا برای اندازه گیری درک مطلب و توان زبانی انجام گرفته است. نتایج همچو تحقیقاتی که عمدتا مبتنی بر استفاده از تکنیک همبستگی می باشد رضایت بخش نبوده و اغلب در تضاد هستند. هدف تحقیق حاضر مشخص کردن این است که آیا آزمون "کلوز استاندارد" با سطوح متفاوت دشواری می تواند بر اساس آنچه که بخش "خواندن" آزمون "ایلتس" اندازه گیری می کند بعنوان آزمون معتبر مهارت خواندن در نظر گرفته شود یا نه. برای این منظور، 76 نفر دانشجوی سال سوم و سال چهارم رشته زبان انگلیسی در دانشگاه ارومیه در این تحقیق مشارکت کردند و به 3 آزمون "کلوز استاندارد"  و یک آزمون "خواندن" اقتباش شده از "ایلتس" پاسخ دادند. اگرچه  نتایج این تحقیق، بسیاری از نتایج تحقیقات قبلی در این زمینه را تایید می کند، مشکلاتی که در استفاده از تکنیک همبستگی برای این منظور وجود دارند در مقاله حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 758

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    45-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1071
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

شواهد زیادی دال بر آن وجود دارد که موفقیت یا عدم موفقیت در آموزش زبان تحت تاثیر فرآیندهای روانی در ذهن فرد است. خودکارآمدی و اضطراب از جمله عوامل روانی موثر بر آموزش زبان هستند. این مقاله ابتدا رابطه بین خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی در درک مطلب را با اضطراب ناشی از خواندن بررسی می کند. سپس به بررسی رابطه بین خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی و موفقیت آنها در درک مطلب می پردازد. همچنین،به بررسی این مطلب می پردازیم که آیا فراگیران خودکارآمد زبان خارجی دچار اضطراب کمتری نسبت به فراگیران دارای خودکارآمدی کمتر می شود یا خیر؟ و آیا فراگیران خودکارآمد زبان خارجی در درک مطلب عملکرد بهتری دارند یا خیر؟ 150 دانشجوی سال دوم ادبیات انگلیسی از سه دانشگاه مختلف در بررسی حاضر شرکت کردند. ابزار تحقیق مورد استفاده عبارت اند از: الف) پرسشنامه خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی در درک مطلب که توسط نویسنده تهیه شده است، ب) پرسشنامه اضطراب در درک مطلب زبان خارجی (FLRAS) طراحی شده توسط سایتو و دیگران. جهت تحلیل داده ها از فرمول پیرسون و آزمون T مستقل استفاده شد. نتایج بررسی نشان دهنده رابطه منفی معنی دار بین خودکارآمدی شرکت کنندگان در درک مطلب و اضطراب آنها در درک مطلب بود. همچنین نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که شرکت کنندگان خودکارآمد نسبت به شرکت کنندگان دارای سطوح پایین خودکارآمدی به نمرات بهتری در درس درک مطلب دست یافتند. مطابق یافته های این بررسی، معلمان زبان خارجی باید زبان آموزان خود را به بهبود خودکارآمدی شان ترغیب کنند تا از این طریق بتوانند اضطراب خود را در درک مطلب زبان خارجی کاهش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1071

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    111-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    581
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش در پی آن هستیم تا دریابیم چه میزان واژگان به صورت ضمنی از رهگذر خوانش ادراکی داستان های کوتاه فراگرفته می شود و نیز این که سهم آموزش مستقیم لغات به دانش آموزان در مقایسه با آن چگونه است. برای این منظور، تعداد 40 دانش آموز پسر دبیرستانی به تصادف انتخاب شدند و متعاقبا به دو گروه 20 نفره تقسیم شدند. به یکی از این گروهها 5 داستان کوتاه 400 کلمه ای داده شد تا آنها را با هدف درک مفهوم بخوانند و به دانش آموزان در گروه کنترل، تعداد 12 واژه که برگرفته از همان داستان هاست، به صورت مستقیم تدریس شد. نتایج نشان می دهد دانش آموزانی که تحت شرایط آموزش ضمنی قرار گرفته بودند، عملکرد بهتری داشته و لغات بیشتری را نسبت به دیگر گروه فرا گرفتند. در پایان کاربردهای این مطالعه در حوزه آموزش زبان انگلیسی ذکر شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 581

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فضیلت فر علی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    19-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    657
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله با بکارگیری روش اکتشافی سعی گردیده است که تعداد و نوع راهبردهایی که توسط فراگیران فارسی زبان در زمان خواندن و درک متون با توجه به سطح دشواری آنها و سطح بسندگی زبانی خود به کار می گیرند مورد مطالعه قرار گیرد. بدین منظور در وهله اول مفهوم تکلیف زبانی (Task) تعریف گردیده، جنبه های متفاوت آن مورد بحث قرار گرفته است و به دنبال آن ماهیت راهبردهای یادگیری خاطر نشان گردیده اند. در این رابطه روش ارزشیابی راهبردها که به نام ارزشیابی راهبردی تکلیف محور معروف است مورد توجه قرار گرفته تا ارتباط بین سطح دشواری متون و راهبردهای به کارگرفته در زمان خواندن و درک آنها مورد بررسی قرار گیرند. برای انجام این کار از پرسشنامه ای که نوع راهبردها را معین می نماید استفاده شده است. افراد مورد مطالعه که 36 نفر می باشند بعد از اتمام خواندن متون با پاسخ به سوالات پرسشنامه، راهبردهای مورد استفاده خود را مشخص نموده اند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که متغیرهای مورد مطالعه از قبیل سطح دشواری متون، سطح بسندگی افراد و همچنین تعامل بین این دو هیچکدام تاثیر معنی داری در به کارگیری راهبردها نشان نمی دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 657

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    69-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق به بررسی فراگیری خوشه های همخوان در ساختار هجای زبان انگلیسی، هم در موقعیت آغازه هجا و هم در موقعیت پایانه هجا، توسط زبان آموزان فارسی زبان می پردازد. ساختار هجای زبان فارسی "(CV(CC" می باشد که از یک همخوان در موقعیت آغازه هجا و دو صامت اختیاری در موقعیت پایانه هجا  تشکیل شده است؛ در حالی که ساختار هجای زبان انگلیسی "(CCC)V(CCCC)" می باشد. بنابراین، زبان آموزان فارسی زبان، باید تضاد بین آنچه می دانند (زبان اول) و آنچه می آموزند (زبان دوم) را بر طرف سازند. نظریه بهینگی که در سال 1993 توسط پرینس و اسمالنسکی مطرح شد، ادعا می کند که دانش زبان از مجموعه ای از توصیف های ساختاری جهانشمول و رتبه بندی محدودیت های خاص هر زبان، تشکیل شده است. این نظریه، نه تنها برای این مساله که چرا زبان آموزان با ساختار خاصی از زبان انگلیسی مشکل دارند توضیح آشکاری ارایه می دهد، بلکه چگونگی حل این مساله را نیز بیان می کند. چهل نفر از دو سطح بسندگی زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند و داده ها به دو شیوه جمع آوری شدند. شیوه اول جمع آوری داده ها آزمون درک خوشه های همخوان و شیوه دوم آزمون تولید خوشه های صامت می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که همه زبان آموزان فارسی زبان در تولید و درک خوشه های صامت آغازه  دچار مشکل می شوند؛ اما زبان آموزان سطح پایین تر به طور معناداری با مشکلات بیشتری مواجه می شوند. شایان ذکر است که زبان آموزان در تولید و درک خوشه های صامت پایانی که از بیش از دو صامت تشکیل شده اند، نسبت به خوشه های صامت پایانی دیگر که تنها از دو صامت تشکیل شده اند، دچار مشکل بیشتری می شوند. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که  فرآیند درج در موقعیت آغازه هجا متداول تر است، در حالی که فرآیند حذف و جایگزینی صامت بیشتر در موقعیت پایانه هجا رخ می دهد. نتایج این تحقیق به مدرسین زبان انگلیسی و تهیه کنندگان مطالب درسی کمک می کند تا بهتر بتوانند میزان دشواری خوشه های همخوان را بهتر تخمین بزنند و زمان لازم و مقدار مطالب تدریس را تعیین کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ترابی محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    155-165
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    753
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در جامعه گفتاری، سخنگویان زبان از توانش ارتباطی خود، که به عنوان بخش مهمی از هویت متمایز اجتماعی– زبانی کسب کرده اند، به شیوه ای گسترده استفاده می کنند. در این تعامل اجتماعی – زبانی، سخنگویان یک زبان در انتقال معانی اشتراک دارند؛ چرا که آنها معلومات متعارف در مورد جهان و نیز استدلال عملی عام دارند. معلومات متعارف در قالب ریزی زبانی و نیز در قالب شکنی آن متجلی می شود؛ و با استدلال عملی، سخنگویان زبان از معلومات متعارف خود در موقعیتهای مختلف اجتماعی – فرهنگی و اجتماعی – زبانی بهره می گیرند. بدین ترتیب، سخنگویان زبان در تعامل زبانی بسیار فراتر از داده های آکوستیکی صرف زبانی از زبان اطلاعات دریافت می کنند؛ و دریافت پیام و فهم دقیق آن بسیار فراتر از حاصل جمع معانی واژه ها و جملاتی است که بکار رفته است. در مقاله حاضر، کارکرد زبان، نقش ارتباطی آن و ارتباط موفقیت آمیز زبانی از دیدگاه روش شناسی مردم شناختی مورد تحلیل قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    1-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1410
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مقاله پیام های ایدئولوژیکی موجود در کتاب های انگلیسی وارد شده در ایران، و نگرش دانش آموزان نسبت به زبان و فرهنگ انگلیسی را بررسی می کند. همچنین آگاهی معلمین از وجود ایدیولوژی ها در این کتاب ها از طریق یک پرسشنامه سنجیده شد. برای یافتن ارزش های ایدیولوژیکی، تحلیل محتوایی مکالمه ها و متن ها و همچنین تحلیل تصویری کتاب ها انجام شد و ایدیولوژی ها دسته بندی و از نظر آماری تحلیل شدند. نتایج نشان داد که کتاب های وارد شده تمایل دارند ایدیولوژی ها و ارزش های فرهنگی خاصی را عرضه کنند که شایع ترین آنها استیلای زبان انگلیسی، تبعیض جنسی و کلیشه های فرهنگی هستند. برای پی بردن به نگرش دانش آموزان نسبت به انگلیسی، یک پرسشنامه تهیه و آزمایش شده و سپس بین شرکت کننده ها توزیع شد. نتایج آن نشان داد که دانش آموزان دبیرستان و زبان آموزان موسسه ها نگرش متفاوتی به زبان انگلیسی دارند. همچنین از طریق پرسشنامه دیگری آگاهی معلمان از این ایدئولوژی ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آن نشان داد که معلمان موسسه های آزاد آگاهی بیشتری از وجود این ایدیولوژی ها در کتابهای موجود نسبت به معلمان دبیرستان دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1410

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

FAZILATFAR ALI MOHAMMAD

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    19-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    427
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In the present study, an exploratory approach (Oxford, Cho, Leung & Kim, 2004) to language learning is adopted which holds that the number and type of strategies used by Iranian learners might vary with respect to the difficulty of task and their L2 proficiency. In this regard, the term task is defined, its leading dimentions and charecteristics are put forward, and the nature of learning startegies is touched upon. In cosequence, a new direction of strategy assessment; namely, task-based strategy assessment is focused on to investigate the relationship between task presence and difficulty and the use of reading strategies. The employment of reading strategies was perused via a strategy-frequency questionnaire in which the subjects themselves reported their strategy use after completing some language tasks. The results revealed that neither task difficulty or proficiency level alone, nor their interaction had a statistically significant effect on the reported frequency of reading strategy use.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 427

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

GHONSOOLY BEHZAD | ELAHI MAJID

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    45-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2041
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

It is well documented that language learning success or failure is influenced by the affective side of the learner. Self efficacy and anxiety are among the affective factors influencing language learning. This study first explores the relationship between EFL learners' self-efficacy in reading comprehension and their reading anxiety. Secondly, it explores the relationship between EFL learners' self-efficacy and their reading achievement. It also investigates whether high self efficacious EFL learners experience higher anxiety than low self-efficacious EFL learners and whether high self-efficacious EFL learners perform better in reading or not.150 sophomores majoring in English literature at three universities participated in the present study. Two instruments were used in this study: a) an author-designed scale on EFL learners' self-efficacy in reading comprehension, b) the Foreign Language Reading Anxiety Scale (FLRAS) developed by Saito et al, The Pearson formula and an independent T-Test were used to analyze the data. The results indicated that there was a significant negative correlation between the participants' reading self- efficacy and their reading anxiety. The results also showed that high self efficacious participants achieved higher scores in reading comprehension course than low self-efficacious participants. The findings of the study draw the attention of EFL teachers to encourage their learners seek ways to reduce their anxiety in reading L2 texts by improving their self-efficacy.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2041

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

JABBARI ALI AKBAR | ARGHAVAN LEILA

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    69-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    331
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This study accounts for the acquisition of the consonant clusters of English syllable structures both in onset and coda positions by Persian EFL learners. Persian syllable structure is "CV (CC)", composed of one consonant at the initial position and two optional consonants at the final position; whereas English syllable structure is "(CCC) V (CCCC)". Therefore, Persian EFL learners need to resolve the conflict between what they know (L1), and what they are learning (L2). Optimality theory (Prince and Smolensky, 1993) claims that the knowledge of language consists of the universal set of structural descriptions and a language-particular ranking of constraints. It provides an explicit account for not only why learners have difficulty with specific EFL structures but also how they resolve it.40 participants of two levels of English proficiency participated in this study. The data were collected via two tasks.The first task was a sound comprehension test and the second was a production test. The analyzed data revealed that all the learners had difficulties in performing initial consonant clusters in English; however, the lower level learners significantly had more deficiencies. It is worth mentioning that those coda clusters composed of more than two consonants are more difficult than those composed of only two consonants. This study also revealed that epenthesis was more frequent in onset positions while deletion and substitution were more frequent in coda positions. Based on the findings of the study, English instructors and material developers can estimate the degree of difficulty of consonant clusters and provide the needed time and material for teaching them.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 331

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

RASHIDI NASER | GANBARI ADIVI A.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    111-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This study investigated the amount of incidental vocabulary learning through comprehension-focused reading of short stories and explicit instruction to this goal. Forty male high school students were selected randomly, and divided into two groups of twenty. One group of these students was given five 400-word-level short stories to read with the purpose of comprehension, and the students in the control group were explicitly taught twelve vocabulary items selected from the short stories. Results demonstrated that students in the incidental learning condition did better and gained more vocabulary. The contributions of the study to the field of English language teaching were mentioned eventually.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SADEGHI KARIM

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    131-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    385
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Cloze was officially introduced in a journal on Journalism as a technique for estimating text readability and as "a new psychological tool for measuring the effectiveness of communication" (Taylor, 1953: 415). Different varieties of cloze have since been developed and experimented upon as measures of such diverse traits as reading comprehension and language proficiency. The findings of numerous corrleational studies on cloze as a measure of either skill is at best unsatisfactory and indeed contradictory. The present study seeks to find an answer to the question of whether standard cloze (with different text difficulty levels) is a valid measure of EFL reading comprehension (with IELTS Reading Paper as the criterion). 76 junior and senior students majoring in English Language and Literature at Urmia University participated in the study, where they sat 3 versions of standard 5-th deletion rate cloze tests as well as the Reading Paper of an Institutional IELTS (UCLES, 1995, 1997). While the results are in accordance with most previous research findings that cloze is a valid measure of EFL reading comprehension, serious problems are identified and discussed on the appropriacy of such a validation technique as correlation.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

TORABI MOHAMMAD ALI

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    53
  • شماره: 

    217
  • صفحات: 

    155-165
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    366
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In a speech community, people utilize their communicative competence which they have acquired from their society as part of their distinctive sociolinguistic identity. They negotiate and share meanings, because they have commonsense knowledge about the world, and have universal practical reasoning. Their commonsense knowledge is embodied in their language. Thus, not only does social life depends on language, but language defines social reality. With practical reasoning, people in a speech community use, appropriately, their commonsense knowledge in different social settings in order to negotiate suprasentential meanings. All of this knowledge is acquired without overt, explicit and intentional training. Proceeding along linguistic ethnography and functional lines, we may attempt to specify just what it means to be a truly successful and competent speaker of a particular language within the framework of a speech community.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button