Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت دانشجویان کارآموز وکارورز از نحوه آموزش بالینی اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: برای ارتقای کیفیت آموزش بالینی، شناخت مشکلات در وضعیت موجود و بکارگیری راهکارهای مناسب امری ضروری است. ارتقای کیفی آموزش بالینی موجب خواهد شد که فرد آموزش گیرنده بتواند مطالب را به صورت عملی بر بالین بیمار به فعل تبدیل کند. این مطالعه به منظور تعیین میزان رضایت دانشجویان کارآموز و کارورز از نحوه آموزش بالینی اساتید در بخشهای داخلی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام گرفت.روش و ابزار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است و جامعه پژوهش را 120 نفر از دانشجویان کارآموز و 110 نفر از دانشجویان کارورز تشکیل می داد. وسیله گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که در دو قسمت تنظیم شده است: قسمت اول 7 سوال مربوط به مشخصات فردی و قسمت دوم 21 سوال در ارتباط با میزان رضایت دانشجو از نحوه آموزش بالینی و سه سوال باز تشکیل می داد. داده های جمع آوری شده با روش های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج نشان داد که 5/50% دانشجویان کارآموز از توجه اساتید به حضور دانشجو در بخش، 1/44% در نحوه پاسخ گویی اساتید به سوالات، 3/32% نسبت به حفظ شخصیت توسط اساتید داخلی و کاملا داخلی، 6/65% نقش اساتید در ایجاد انگیزه، 4/62% از ساعات حضور اساتید در بخش،1/59% از نحوه برقراری ارتباط اساتید نسبتا راضی،4/59% از نقش رزیدنتها در امر آموزش، 9/36% از تناسب بین انتخاب بخش و اهداف آموزش بالینی، 8/34% از نحوه آموزش نسبت به افزایش مهارت های دانشجو در گرفتن شرح حال، معاینات فیزیکی problem list،38/9 % از مشارکت آنان در مباحث علمی مورنینگ رپورت و 8/34% از استفاده از وسایل کمک آموزشی در امر آموزشی، 43% از شرکت  در کلیه اساتید در راند و گراند راند ناراضی و خیلی ناراضی بودند.اکثریت 5/45% دانشجویان کارآموز از نحوه پاسخ گویی اساتید به سوالات داخلی، 1/51% از ارزشیابی بالینی بر اساس اهداف آموزشی نسبتا راضی، 60% نقش رزیدنت در امر آموزش و 8/39% از نقش اساتید در ایجاد انگیزه در دانشجو، 9/29% از مشارکت دانشجویان در مباحث علمی و 29% در استفاده از وسایل کمک آموزشی و 1/26% از شرکت کلیه اساتید در راند و گراند راند ناراضی و خیلی ناراضی بودند.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد عدم بیان اهداف آموزشی، ارزیابی نکردن دانشجویان بر اساس اهداف نقش رزیدنتها در امر آموزش استفاده کمتر از وسایل کمک آموزشی در مورنینگ رپورت، عدم حضور اساتید در راند و گراند راند، ساعات حضور اساتید در بخش ها از عوامل عمده نارضایتی دانشجویان می باشد. ضروری است جهت رفع مشکلات دانشجویان و کاهش اضطراب اهمیت موضوع بیش از پیش مورد توجه مسوولین آموزشی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بقایی، رحیم، و مشیری، زهرا. (1384). بررسی میزان رضایت دانشجویان کارآموز وکارورز از نحوه آموزش بالینی اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/456552/fa

    Vancouver: کپی

    بقایی رحیم، مشیری زهرا. بررسی میزان رضایت دانشجویان کارآموز وکارورز از نحوه آموزش بالینی اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/456552/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بقایی، و زهرا مشیری، “بررسی میزان رضایت دانشجویان کارآموز وکارورز از نحوه آموزش بالینی اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا