Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,041
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

428
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اولویت بندی و ارزشیابی ابعاد مربیگری در تیم های ورزشی دانشگاه های کشور

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از این تحقیق, تعیین معیارهای انتخاب مربیان تیم های ورزشی دانشگاهی کشور و ترتیب اهمیت ابعاد مختلف از نظر چهار گروه مدیران, مربیان, سرپرستان و ورزشکاران در رشته های مختلف دانشگاهی در دانشگاه های سراسر کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران, مربیان, سرپرستان و ورزشکاران تیم های دانشگاهی کشور بود. نمونه آماری شامل 543 نفر است که از چهار گروه مدیران (41 نفر), مربیان (99 نفر), سرپرستان (79 نفر) و ورزشکاران (324 نفر) به صورت تصادفی, طبقه ای و تخصیص متناسب و با استفاده از فرمول های کاکران انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه معتبری بود که روایی آن را جمعی از استادان تایید کرده بودند و پایایی آن با استفاده از آزمون کرونباخ آلفای 0.85 به دست آمد. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از ادبیات تحقیق و روش دلفی, ابعاد عملکرد مربیان در 9 بعد دسته بندی شد که هر بعد شامل مجموعه ای از ویژگی های یک مربی است. این ابعاد شامل توسعه مهارت تکنیکی, مهارت های سرمایه گذاری, موقعیت برنامه, روابط عمومی, ارتباطات بین مربی و بازیکن, مهارت های مدیریتی, مدل نقش, حمایت از مدل دانشجو ورزشکار و به کارگیری نیروی جدید است.درجه اهمیت و رتبه بندی این ابعاد مربیگری با استفاده از پرسشنامه تحقیق مشخص شد. در بخش تحلیل نتایج, در آمار توصیفی از شاخص های پراکندگی (واریانس و انحراف معیار) و شاخص های مرکزی (میانگین) و جداول فراوانی و نمودارها و در آمار استنباطی با توجه به غیر نرمال بودن پارامترها که از طریق آزمون کلموگراف اسمیرنف مشخص شد. از آزمون کروسکال والیس استفاده شد. نتایج نشان داد که بین چهار گروه در رتبه بندی ابعاد عملکرد مربیان اختلاف معنی داری وجود دارد (p<0.05). نتایج حاکی از آن بود که رتبه بندی ابعاد مختلف در گروه ها متفاوت است و هیچ یک از ابعاد دارای رتبه یکسانی در گروه ها نیست. اما با توجه به درجه اهمیت ابعاد در هر یک از گروه ها, اولویت بندی ابعاد عبارتند از: ارتباطات بین مربی و بازیکن, توسعه مهارت تکنیکی, به کارگیری نیروی جدید, حمایت از مدل دانشجو- ورزشکار, مهارت های سرمایه گذاری, روابط عمومی, مدل نقش, مهارت های مدیریتی و موفقیت برنامه. در تمام این ابعاد p<0.05 مشاهده شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسماعیلی، محسن، و طالب پور، مهدی. (1386). بررسی اولویت بندی و ارزشیابی ابعاد مربیگری در تیم های ورزشی دانشگاه های کشور. پژوهش در علوم ورزشی، 5(16)، 92-106. SID. https://sid.ir/paper/457560/fa

Vancouver: کپی

اسماعیلی محسن، طالب پور مهدی. بررسی اولویت بندی و ارزشیابی ابعاد مربیگری در تیم های ورزشی دانشگاه های کشور. پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1386؛5(16):92-106. Available from: https://sid.ir/paper/457560/fa

IEEE: کپی

محسن اسماعیلی، و مهدی طالب پور، “بررسی اولویت بندی و ارزشیابی ابعاد مربیگری در تیم های ورزشی دانشگاه های کشور،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 5، no. 16، pp. 92–106، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/457560/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا