مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خودنظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف: هدف اصلی این پژوهش, طراحی و برازش مدلی ساختاری از روابط بین متغیرهای باورهای معرفت شناختی, خودکارآمدی تحصیلی, خودنظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی بود.روش: بدین منظور, در مرحله مقدماتی به منظور تعیین روایی و پایایی ابزارها نمونه ای متشکل از 400 نفر, و در مرحله اصلی به منظور آزمون فرضیه ها نمونه ای شامل 700 نفر دانش آموز دبیرستانی به روش نمونه گیری چندمرحله ای, به طور تصادفی, انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه باورهای معرفت شناختی بایلس, خرده مقیاس های خودکارآمدی تحصیلی, خودنظم دهی فراشناختی (اقتباس شده ازMSLQ ) و راهبرد پردازش عمیق (اقتباس شده از SPQ) استفاده شد. داده ها با روش «تحلیل معادله های ساختاری» تحلیل شدند.یافته ها: نتایج پژوهش حمایت خوبی برای روابط ساختاری مفروض فراهم کردند. در کل, نتایج نشان دادند که باورهای معرفت شناختی علاوه بر تاثیر مستقیم, می توانند به واسطه خودکارآمدی تحصیلی و راهبرد خودنظم دهی فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر غیرمستقیم داشته باشند.نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد که ارتقاء باورهای معرفت شناختی دانش آموزان می تواند خودکارآمدی, راهبرد خودنظم دهی و متعاقبا عملکرد تحصیلی آنان را بهبود دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

برزگربفرویی، کاظم، و سعدی پور، اسماعیل. (1391). مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی, خودکارآمدی تحصیلی, خودنظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان. تازه های علوم شناختی، 14(1 (مسلسل 53))، 53-66. SID. https://sid.ir/paper/460608/fa

Vancouver: کپی

برزگربفرویی کاظم، سعدی پور اسماعیل. مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی, خودکارآمدی تحصیلی, خودنظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1391؛14(1 (مسلسل 53)):53-66. Available from: https://sid.ir/paper/460608/fa

IEEE: کپی

کاظم برزگربفرویی، و اسماعیل سعدی پور، “مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی, خودکارآمدی تحصیلی, خودنظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان،” تازه های علوم شناختی، vol. 14، no. 1 (مسلسل 53)، pp. 53–66، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/460608/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button