Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,242
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

393
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری مهارت حرکتی پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی همزمان کانون توجه و فراوانی بازخورد KP در اکتساب و یادداری مهارت حرکتی پرتاب دارت است. 60 دانش آموز پسر (با میانگین سنی 1.2±17) به صورت داوطلبانه در پژوهش شرکت کردند. آزمودنی ها بعد از اجرای پیش آزمون, به صورت همگن در یکی از چهار گروه آزمایشی (گروه بازخورد تمرکز درونی با فراوانی 33%, گروه بازخورد تمرکز درونی با فراوانی 100%, گروه بازخورد تمرکز بیرونی با فراوانی 33%, گروه بازخورد تمرکز بیرونی با فراوانی 100%) جای گرفتند. آزمودنی ها در مرحله اکتساب, به مدت شش جلسه (هر جلسه پنج دسته کوشش شش تایی) تکلیف پرتاب دارت را تمرین کردند به طوری که بازخوردهای کانون توجه مربوط به گروه خود (درونی و بیرونی) با فراوانی های مربوط (33% و 100%) را دریافت می کردند.کلیه امتیازات مرحله اکتساب ثبت شد و بعد از پایان آخرین جلسه تمرینی, آزمون های یادداری با فواصل یک ساعت, دو روز و 10 روز بعد همانند پیش آزمون (یک دسته کوشش ده تایی) به عمل آمد. تحلیل واریانس عاملی با اندازه های تکراری نشان داد تعامل بین کانون توجه و فراوانی بازخورد در مرحله اکتساب (Pv=0.001) و یادداری (Pv=0.006) معنی دار بود به نحوی که اختلاف بین گروه بازخورد تمرکز درونی 33% با 100% درونی معنی دار (Pv=0.001) بود, ولی اختلاف بین گروه بازخورد تمرکز بیرونی 33% با 100% بیرونی معنی دار نبود (0.287=Pv). در کل, نتایج بیانگر آن است که فراوانی مطلوب بازخورد به کانون توجه بازخورد وابسته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برهانی، حسین، محمدزاده، حسن، و حسینی، فاطمه سادات. (1391). تاثیر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری مهارت حرکتی پرتاب دارت. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 4(10)، 57-75. SID. https://sid.ir/paper/462317/fa

    Vancouver: کپی

    برهانی حسین، محمدزاده حسن، حسینی فاطمه سادات. تاثیر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری مهارت حرکتی پرتاب دارت. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1391؛4(10):57-75. Available from: https://sid.ir/paper/462317/fa

    IEEE: کپی

    حسین برهانی، حسن محمدزاده، و فاطمه سادات حسینی، “تاثیر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری مهارت حرکتی پرتاب دارت،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 4، no. 10، pp. 57–75، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/462317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا