مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بسامد بازخورد آگاهی از نتیجه بر یادگیری حرکتی کودکان کم شنوا

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 24

چکیده

 زمینه و هدف: یک و نیم درصد از کودکان استثنایی مبتلا به اختلال شنوایی هستند و این خود عاملی است که روند آموزش و یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف در این مطالعه بررسی اثر بازخورد آگاهی از نتیجه با بسامد مختلف بر یادگیری حرکتی کودکان دچار اختلال شنوایی بود.روش بررسی: در این مطالعه 24 نفر از پسران و دختران 7 تا 14 ساله (محدوده سنی 10.56 با انحراف معیار 2.53) با اختلال شنوایی بر اساس امتیازهای به دست آمده در پیش آزمون به طور تصادفی در سه گروه هشت نفری همسان قرار گرفتند و به مدت هشت جلسه به شیوه مورد نظر, بازخورد صفر, 50 و 100 درصد تمرین کردند. آزمون های اکتساب, یادداری و انتقال اجرا شد و تحلیل داده ها از روش های تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی و همچنین تحلیل واریانس دوطرفه با اندازه گیری مکرر انجام گرفت.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که تمام گروه ها در طی جلسات تمرینی و در مراحل مختلف پیشرفت داشته اند. با این حال نتایج بین سه گروه تمرینی حاکی از اختلاف معنی دار در مراحل اکتساب (p=0.008), یادداری (p=0.001) و انتقال (p=0.035) بود. به این معنی که در مرحله اکتساب گروه تمرینی بازخورد 100 درصد و در مراحل یادداری و انتقال گروه تمرینی بازخورد 50 درصد عملکرد بهتری داشتند.نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق, بازخورد بیش از حد باعث بهبود عملکرد در مرحله اکتساب و ایجاد اختلال در مرحله یادداری می شود و بازخورد 50 درصد می تواند باعث بهبود یادگیری یک مهارت حرکتی شود که اصول مربوط به بازخورد در این کودکان نیز مورد تایید قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، جعفر، لطفی، مریم، سهرابی، مهدی، و حمایت طلب، رسول. (1392). تاثیر بسامد بازخورد آگاهی از نتیجه بر یادگیری حرکتی کودکان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 22(2)، 18-24. SID. https://sid.ir/paper/106318/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی جعفر، لطفی مریم، سهرابی مهدی، حمایت طلب رسول. تاثیر بسامد بازخورد آگاهی از نتیجه بر یادگیری حرکتی کودکان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1392؛22(2):18-24. Available from: https://sid.ir/paper/106318/fa

    IEEE: کپی

    جعفر محمدی، مریم لطفی، مهدی سهرابی، و رسول حمایت طلب، “تاثیر بسامد بازخورد آگاهی از نتیجه بر یادگیری حرکتی کودکان کم شنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 22، no. 2، pp. 18–24، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button