مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگیهای روان سنجی مقیاس های سیستم بازداری و فعال سازی رفتار در دانشجویان دانشگاه شیراز

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقیاس های سیستم بازداری رفتار(BIS)  و سیستم فعال ساز رفتار(BAS)  یک ابزار خود گزارش دهی است که توسط کارور و وایت, بر اساس نظریه گری ساخته شده است. هدف این مطالعه, بررسی الگوی کارور و وایت در گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز بوده است. بدین منظور, از روش تحلیل عاملی اکتشافی برای بررسی ساختار عاملی مقیاس های بازداری/فعال سازی رفتار(BIS/BASS)  استفاده گردید. این مقیاس ها, روی 188 نفر از دانشجویان دانشگاه اجرا شد. برای برآورد ضرایب اعتبار از روش آلفای کرونباخ و بازآزمایی استفاده گردید که نتایج آن ها رضایت بخش بود. تحلیل عامل نشان داد که این ابزار از چهار عامل به نام های بازداری (BIS), کشاننده (BASD), پاداش  (BASR)و جستجوگری (BISF)  ساخته شده و 47.98 درصد از واریانس کل را تبیین می کند. پایایی همگرا و واگرا, از دیگر شاخص هایی بودند که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. این اعتبار ها, از طریق دو زیر مقیاس افسردگی و اضطراب فهرست تجدید نظر شده 90 سوالی (SCL-90-R) بررسی گردید. ضرایب همبستگی مقیاس بازداری رفتار با افسردگی و اضطراب معنادار و به ترتیب برابر 0.22 و  0.31بود و نشانگر این است که مقیاس مذکور از روایی همگرا برخوردار است. نتیجه این که الگوی کارور و وایت [1] قابل تعمیم به فرهنگ ایرانی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، نوراله. (1387). ویژگیهای روان سنجی مقیاس های سیستم بازداری و فعال سازی رفتار در دانشجویان دانشگاه شیراز. دانشور رفتار، 15(28 (ویژه مقالات روان شناسی 10))، 61-68. SID. https://sid.ir/paper/46254/fa

Vancouver: کپی

محمدی نوراله. ویژگیهای روان سنجی مقیاس های سیستم بازداری و فعال سازی رفتار در دانشجویان دانشگاه شیراز. دانشور رفتار[Internet]. 1387؛15(28 (ویژه مقالات روان شناسی 10)):61-68. Available from: https://sid.ir/paper/46254/fa

IEEE: کپی

نوراله محمدی، “ویژگیهای روان سنجی مقیاس های سیستم بازداری و فعال سازی رفتار در دانشجویان دانشگاه شیراز،” دانشور رفتار، vol. 15، no. 28 (ویژه مقالات روان شناسی 10)، pp. 61–68، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46254/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button