Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,821
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش های ضمن خدمت دفتر مطالعات نیروی انسانی در ارتقای عملکرد مدیران، هیات علمی و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از این پژوهش, ارزیابی و سنجش اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت در زمینه افزایش دانش, مهارت و نگرش مدیران, هیئت علمی و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه یک بود. جامعه آماری شامل مدیران, اعضای هیات علمی تمام وقت و کارکنان رسمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک شامل 4843 نفر می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است. ابزار اصلی گرد آوری داده ها, منابع کتابخانه ای و پرسشنامه می باشد. روش نمونه گیری از نوع خوشه ای چند مرحله ای است که تعداد 215 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. داده های بدست آمده از پرسشنامه ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده از تحلیل های انجام شده, نشان داد که آموزش های ضمن خدمت هر سه گروه در مقوله دانش با میانگین 22.95 و امتیاز 44 و در مقوله مهارت با میانگین 46.8375 و امتیاز 87 در مقوله نگرش ها و رفتار شغلی با میانگین 67.94 و امتیاز 150 دارای اثربحشی همسان بوده است. تحلیل واریانس یک طرفه نشان داد که بین میانگین نمره های هر سه گروه در دستیابی به مقوله اثربخشی تفاوتی معنی دار وجود ندارد. عامل های دانش, مهارت و نگرش در مقوله اثربخشی تاثیر یکسان دارندف اما با توجه به تفاوت بین میانگین گروهها, آزمون دانکن نشان می دهد که در مقوله مهارت و رفتار, بین میانگین سطوح کارکنان و مدیران تفاوت وجود دارد, ولی در مقوله دانش بین میانگین سطوح گوناگون تفاوتی مشاهده نشد. در مقوله دانش, مهارت و رفتار تفاوتی معنی دار بین رشته های تحصیلی وجود ندارد, ولی در مقوله مهارت بین میانگین رشته های کشاورزی و پ‍زشکی تفاوت وجود دارد. از نظر سابقه خدمت اختلافی معنی دار وجود ندارد. در مقوله مهارت بین زنان و مردان تفاوتی معنی دار وجود دارد, ولی در مقوله دانش و رفتار تفاوتی معنی دار بین زنان و مردان وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، حسین. (1388). ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش های ضمن خدمت دفتر مطالعات نیروی انسانی در ارتقای عملکرد مدیران, هیات علمی و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 77-100. SID. https://sid.ir/paper/466984/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی حسین. ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش های ضمن خدمت دفتر مطالعات نیروی انسانی در ارتقای عملکرد مدیران, هیات علمی و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛2(5):77-100. Available from: https://sid.ir/paper/466984/fa

    IEEE: کپی

    حسین حاتمی، “ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش های ضمن خدمت دفتر مطالعات نیروی انسانی در ارتقای عملکرد مدیران, هیات علمی و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 5، pp. 77–100، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/466984/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button