Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از ژورنال کلاب آموزش پزشکی چه انتظاراتی داریم؟ دیدگاه شرکت کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ژورنال کلاب به عنوان یک ابزار آموزشی قوی، نقش فعالی در آموزش پزشکی به مدت بیش از یک قرن ایفا کرده است. نقش اصلی ژورنال کلاب، آشنا ساختن شرکت کنندگان با مفاهیم تفکر انتقادی و ارزشیابی متون تحقیقاتی است. امروزه ژورنال کلاب در حیطه های مختلف پزشکی برگزار می شود و حتی در آموزش مداوم نیز نقش دارد. مطالعه حاضر به منظور بررسی نقش ژورنال کلاب آموزش پزشکی از دیدگاه شرکت کنندگان و ارزشیابی جنبه های مختلف ژورنال کلاب طراحی و اجرا گردید.روش و ابزار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی بوده که بر روی کلیه افرادی (34 نفر) که در ژورنال کلابهای آموزش پزشکی که در نیمه دوم سال 1383 در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی تشکیل شده بود شرکت کرده بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای روا و پایا بوده که در برگیرنده 4 سوال در مورد خصوصیات دموگرافیک افراد، 23 سوال در مورد نقش ژورنال کلاب و 13 سوال در مورد جنبه های مختلف برگزاری ژورنال کلاب بود. داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS به صورت توزیع فراوانی داده ها، میانگین و مقایسه گروهها با آزمونهای t-test و ANOVA مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: 24 نفر پرسشنامه ها را تکمیل کردند، که اکثر آنها تجربه آموزشی یا پژوهشی در زمینه آموزش پزشکی داشتند. میانگین نمره ارزشیابی ژورنال کلاب 3/1±4/6 از 10 بدست آمد و میانگین نمره ای که به نحوه برگزاری ژورنال کلاب داده بودند 35/0±3/4 از نمره کل 5 محاسبه گردید. مواردی از قبیل، ایجاد انگیزه برای انجام پژوهشهای آموزشی، افزایش سطح دانش و یادگیری نحوه نقد مقالات و آشنایی با مقولات مختلف آموزش پزشکی، نسبت به سایر موارد نمرات بهتری را به خود اختصاص دادند. نمرات ارزشیابی ژورنال کلاب به تفکیک گروههای مختلف شرکت کننده با یکدیگر تفاوت آماری معنی داری نداشت.نتیجه گیری: بر اساس نظرات شرکت کنندگان، ژورنال کلاب می تواند در افزایش دانش، ایجاد انگیزه برای پژوهش و یادگیری نحوه نقد مقالات و آشنایی با دانش جدید نقش داشته باشد. پیشنهاد می گردد که موضوعات مورد بحث در ژورنال کلاب به نیازهای واقعی و روز مره شرکت کنندگان مربوط باشد و وقت بیشتری به بحث درباره مقالات اختصاص داده شود تا میزان شرکت افراد در ژورنال کلاب افزایش یابد. مطالعات بیشتری نیاز است تا تاثیرات ژورنال کلاب را به طور کامل تر و دقیق تر مورد بررسی قرار دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمانی، نیکو، و توتونچی، مینا. (1384). از ژورنال کلاب آموزش پزشکی چه انتظاراتی داریم؟ دیدگاه شرکت کنندگان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/468133/fa

    Vancouver: کپی

    یمانی نیکو، توتونچی مینا. از ژورنال کلاب آموزش پزشکی چه انتظاراتی داریم؟ دیدگاه شرکت کنندگان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/468133/fa

    IEEE: کپی

    نیکو یمانی، و مینا توتونچی، “از ژورنال کلاب آموزش پزشکی چه انتظاراتی داریم؟ دیدگاه شرکت کنندگان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468133/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا