مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کودکان متفکر، روابط میان فردی موثر (مطالعه تحقیقی پیرامون تاثیر برنامه «فلسفه برای کودکان» بر ارتباطات اجتماعی کودکان)

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی, بر بهبود مهارت های میان فردی در دانش آموزان پایه های تحصیلی سوم تا پنجم ابتدایی در دبستان های دخترانه و پسرانه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران بود. برای این منظور 190 دانش آموز در سه پایه تحصیلی به طور تصادفی در دو مرحله انتخاب شدند (97 پسر, 93 دختر) و در دو گروه گواه و آزمایش قرار گرفتند (88 نفر در گروه آزمایش و 102 نفر در گروه گواه). سپس با استفاده از پرسش نامه دست یابی به مهارت های اجتماعی «اردلی و آشر», متغیر مهارت های اجتماعی دانش آموزان سنجیده شد. قبل از اجرای برنامه, عدم تفاوت معنادار مهارت های ارتباطی در دو گروه تایید شد. سپس کودکان گروه آزمایش, طی 12 جلسه هفتگی 1.5 ساعته, در جلسات آموزشی شرکت نمودند. در پایان مشخص گردید که اجرای این برنامه می تواند بر بهبود مهارت های ارتباط میان فردی دانش آموزان تاثیر معناداری بگذارد (p<0.1). هم چنین برای بررسی ماندگاری اثر این برنامه, 4 ماه بعد دوباره دانش آموزان در این متغیر مورد ارزیابی قرار گرفتند و یافته ها حاکی از تایید ماندگاری اثر این برنامه بود. علاوه بر این, به کمک آزمون تحلیل واریانس یک طرفه, مشخص گردید که در میان دختران و پسران شرکت کننده در این برنامه, از نظر بهبود مهارت های ارتباط میان فردی, پسرها افزایش بیش تری را نشان داده اند.به کمک آزمون تحلیل واریانس یک طرفه, مشخص گردید که در میان دختران و پسران شرکت کننده در این برنامه, از نظر بهبود مهارت های ارتباط میان فردی, پسرها افزایش بیش تری را نشان داده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هدایتی، مهرنوش، قائدی، یحیی، شفیع آبادی، عبداله، و یونسی، غلامرضا. (1389). کودکان متفکر, روابط میان فردی موثر (مطالعه تحقیقی پیرامون تاثیر برنامه «فلسفه برای کودکان» بر ارتباطات اجتماعی کودکان). تفکر و کودک، 1(1)، 125-145. SID. https://sid.ir/paper/468719/fa

Vancouver: کپی

هدایتی مهرنوش، قائدی یحیی، شفیع آبادی عبداله، یونسی غلامرضا. کودکان متفکر, روابط میان فردی موثر (مطالعه تحقیقی پیرامون تاثیر برنامه «فلسفه برای کودکان» بر ارتباطات اجتماعی کودکان). تفکر و کودک[Internet]. 1389؛1(1):125-145. Available from: https://sid.ir/paper/468719/fa

IEEE: کپی

مهرنوش هدایتی، یحیی قائدی، عبداله شفیع آبادی، و غلامرضا یونسی، “کودکان متفکر, روابط میان فردی موثر (مطالعه تحقیقی پیرامون تاثیر برنامه «فلسفه برای کودکان» بر ارتباطات اجتماعی کودکان)،” تفکر و کودک، vol. 1، no. 1، pp. 125–145، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468719/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button