مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا دانشجویان حرفه پزشکی و پیرانپزشکی به جهت عملکرد بالینی خود نیاز به آموزش قوانین و مقررات حرفه ای دارند؟

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: رشد و پویایی هر جامعه و ایجاد روابط معقول و منطقی بین افراد مستلزم وجود قانون و پایبندی افراد به قوانین وضع شده میباشد امروزه علیرغم تمام تلاش کارکنان حرفه پزشکی و با وجود امکانات وسیع میزان نارضایتی و شکایت بیماران رو به افزایش نهاده است. از سوی دیگر امروزه با گسترش نقش کارکنان حرفه پزشکی، آنان با موارد قانونی و حقوقی بیشتری مواجه میگردند. هدف ما دراین مطالعه پررسی میزان آگاهی دانشجویان پرستاری از قوانین و مقررات حرفه ای میباشد. از آنجاییکه حرفه پرستاری مسوولیت حفظ، تامین و ارتقا سطح سلامت در جامعه را عهده دار میباشد. بنابراین باید به  عنوان یک حرفه در قبال ارایه خدمات خود پاسخگو باشند و مسوولیتها را بپذیرند و اصل عدم آسیب رسانی به بیمار را در حین مراقبت مد نظر داشته باشند پرستاران میتوانند با هوشیاری در قبال اقدامات انجام شده منطبق با استانداردها و قوانین، خود را از نظر سقوط اخلاقی و شغلی و فراخوانده شدن به محاکم قضایی محافظت نمایند.روش و ابزار:  پژوهش اخیر یک مطالعه توصیفی میباشد. جمع آوری اطلاعات بصورت پرسشنامه ای حاوی 10 دانشکده های پرستاری و مامایی در استان مازندران در سال 1383 در ارتباط با قوانین و مقررات حرفه ای مورد بررسی قرار دادیم. نمونه ها بطور غیرتصادفی و در دسترس انتخاب شده بودند.نتایج: یافته های بدست آمده نشان داد که آگاهی 55.5% از دانشجویان پرستاری در ارتباط با قوانین و مقررات حرفه ای و مسایل حقوقی در حد پایینی میباشد و فقط اطلاعات 15% از آنها در حد متوسط میباشد.نتیجه گیری: مطالعه ما نشان داد که آگاهی دانشجویان از قوانین و مقررات حرفه ای در سطح مطلوبی نیست. از آنجاییکه عدم آشنایی با وظایف و تکالیف قانونی ممکن است احتمال خطا و مسئولیت و جبران خسارت و مجازات را مطرح نماید لذا مسوولین و مدرسین آموزش پرستاری در دانشکده های پرستاری باید لزوم یادگیری قوانین و مقررات حرفه ای را در دانشجویان پرستاری تاکید کنند زیرا دانشجویان پرستاری  کسانی هستند که در آینده ای نزدیک وارد سیستم مراقبتی و درمانی خواهند شد. علاوه بر آن بکار بستن قوانین حرفه ای در عملکرد بالینی به معنای اجرای مراقبتها مطابق با استاندارد های حرفه ای و متعاقب آن به ارتقا عملکرد صحیح پرستاران دست خواهیم یافت، از طرفی ارایه مراقبتها بر اساس استانداردهای حرفه ای، آنها را ازمورد اتهام واقع شدن هم محافظت میکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارزانی، افسانه، و الحانی، فاطمه. (1384). آیا دانشجویان حرفه پزشکی و پیرانپزشکی به جهت عملکرد بالینی خود نیاز به آموزش قوانین و مقررات حرفه ای دارند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/469394/fa

    Vancouver: کپی

    ارزانی افسانه، الحانی فاطمه. آیا دانشجویان حرفه پزشکی و پیرانپزشکی به جهت عملکرد بالینی خود نیاز به آموزش قوانین و مقررات حرفه ای دارند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/469394/fa

    IEEE: کپی

    افسانه ارزانی، و فاطمه الحانی، “آیا دانشجویان حرفه پزشکی و پیرانپزشکی به جهت عملکرد بالینی خود نیاز به آموزش قوانین و مقررات حرفه ای دارند؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/469394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button