مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت ایران «بررسی موردی عصر قاجار تا پایان دوره رضاشاه»

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 تاریخ در شمار پیچیده ترین رشته های علوم انسانی است که امروزه ایجاد تحول در آنها مدنظر قرار دارد. در این پژوهش با هدف آسیب شناسی درس تاریخ, به اسناد, روزنامه های قدیمی و کتاب های درسی تاریخ مراجعه گردیده و به روش «اسنادی» و «توصیف تاریخی» تلاش شده تا مسایل آسیب زای آموزش این رشته ریشه یابی گردد.جامعه آماری پژوهش تمامی کتاب های درسی از آغاز تا پایان دوره رضاشاه است که پژوهشگر در یک تحقیق آکادمیک آنها را بررسی نموده و در این نوشتار تنها به برخی نتایج آنها استناد کرده است.در مجموع این بررسی نشان داد: کتاب های درسی تاریخ اگرچه از مهم ترین وسایل آموزشی در دوره مورد بررسی بوده اند؛ لیکن کاستی هایی هم داشته اند. پایبندی معلمان به روش های سنتی, رواج باستانگرایی افراطی و روند رو به فزونی دخالت دولت در امر آموزش تاریخ, از مهمترین موانعی بوده که به آموزش مطلوب این درس آسیب رسانده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکرانی، محمدرضا. (1389). آسیب شناسی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت ایران «بررسی موردی عصر قاجار تا پایان دوره رضاشاه». مطالعات تاریخ فرهنگی (پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ)، 2(5)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/470753/fa

    Vancouver: کپی

    عسکرانی محمدرضا. آسیب شناسی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت ایران «بررسی موردی عصر قاجار تا پایان دوره رضاشاه». مطالعات تاریخ فرهنگی (پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ)[Internet]. 1389؛2(5):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/470753/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عسکرانی، “آسیب شناسی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت ایران «بررسی موردی عصر قاجار تا پایان دوره رضاشاه»،” مطالعات تاریخ فرهنگی (پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ)، vol. 2، no. 5، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/470753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button