مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی با تاکید بر نقش واسط تعارض سازمانی (مورد مطالعه: صنعت مبلمان در شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 130

چکیده

 سازمان هایی که در بازارهای متلاطم و رقابتی فعالیت می کنند, بیشتر نیازمند تغییر محصولات خود با توجه به تغییر در نیازها و خواسته های مشتریان هستند, بنابراین, انتظار می رود این سازمان ها بیشتر بازارگرا باشند. با وجود این, درک مفهوم بازارگرایی برای بسیاری از سازمان ها همچنان اغفال کننده است. از طرفی, تعارض و فرهنگ سازمانی می توانند در زمره عوامل تاثیرگذار بر بازارگرایی باشند که یا سازمان را به سوی بازارگرایی سوق می دهند و یا از آن جلوگیری می کنند. در مطالعه حاضر با اتخاذ استراتژی تحقیق پیمایشی به بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی به طور یکپارچه و جداگانه بر بازارگرایی از طریق تعارض سازمانی پرداخته شده است. جامعه آماری این مطالعه متشکل از کارکنان واحدهای فعال در صنعت مبلمان شهر مشهد بودند که با استناد بر فرمول کوکران, 192 نفر کارمند به عنوان نمونه تصادفی مطالعه در تحقیق مشارکت داشته اند. داده های به دست آمده به وسیله پرسشنامه های توزیع شده از طریق معادلات ساختاری و ضریب رگرسیونی به کمک نرم افزار آموس تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از پردازش داده ها نشان داد که اولا, مدل به کار گرفته شده مدل نظری قوی برای پیش بینی بازارگرایی از طریق فرهنگ و تعارض سازمانی بوده است؛ ثانیا, همه روابط بین متغیرهای مدل معنادار بوده اند, به جز رابطه مستقیم فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی که مشخص گردید هیچ گونه رابطه معناداری با یکدیگر ندارند؛ ثالثا, نتایج حاصل حاکی از آن بود که سازمان های حمایتی و نوآور, تعارض کمتری را تجربه می کنند و در نتیجه, بهتر می توانند بازارگرایی را در خود حفظ کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دعایی، حبیب اله، و پور، سمیرا. (1392). تاثیر فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی با تاکید بر نقش واسط تعارض سازمانی (مورد مطالعه: صنعت مبلمان در شهر مشهد). جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 24(3 (پیاپی 51))، 115-130. SID. https://sid.ir/paper/471110/fa

    Vancouver: کپی

    دعایی حبیب اله، پور سمیرا. تاثیر فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی با تاکید بر نقش واسط تعارض سازمانی (مورد مطالعه: صنعت مبلمان در شهر مشهد). جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1392؛24(3 (پیاپی 51)):115-130. Available from: https://sid.ir/paper/471110/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله دعایی، و سمیرا پور، “تاثیر فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی با تاکید بر نقش واسط تعارض سازمانی (مورد مطالعه: صنعت مبلمان در شهر مشهد)،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 24، no. 3 (پیاپی 51)، pp. 115–130، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button