مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 52

چکیده

 امروزه کسب و کارها به سوی الکترونیکی شدن می روند ولی در ایران علی رغم رشد چشمگیر جهانی, فروش اینترنتی آمار ناچیزی دارد و افراد تمایل کمی به خرید از خرده فروشی های اینترنتی دارند. لذا باید تلاشی در جهت شناسائی عواملی که بر خرید اینترنتی و فروش اینترنتی تاثیر دارند انجام گیرد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که در سه ماه گذشته حداقل یک بار خرید اینترنتی داشته اند تشکیل داده است. روش نمونه گیری طبقه بندی نسبی و حجم نمونه 374 نفر بوده است. از مدل کو, کیم و لی (2007) در این تحقیق استفاده شده است. و از روش های کولموگروف اسمیرونوف, ضریب همبستگی پیرسون و از تحلیل عاملی تاییدی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج نحقیق برخلاف تحقیقات قبلی از جمله تحقیق کو, کیم و لی (2007) نشان داد که اگر مدیران بتوانند احتمال خرید مکرر را از طریق ارائه اطلاعات با کیفیت بالا در خریداران خود افزایش دهند, تمایل آنها برای بازگشت به سایت افزایش خواهد یافت. در این راستا می توان به مدیران فروشگاه های آن لاین پیشنهاد داد که حس لذت جویی از زندگی را در خریداران تقویت کنند و از سویی دیگر به منظور پاسخ گویی به نیاز به برقراری روابط اجتماعی در افراد, امکانات چت و ... را فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، و مبرهن، سمانه. (1391). بررسی تاثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی. مدیریت بازرگانی، 4(2 (12))، 37-52. SID. https://sid.ir/paper/471247/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، مبرهن سمانه. بررسی تاثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(2 (12)):37-52. Available from: https://sid.ir/paper/471247/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، و سمانه مبرهن، “بررسی تاثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 2 (12)، pp. 37–52، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button