مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش شرکت های نمونه صادراتی ایران

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 43

چکیده

 پیشرفت های سریع و روز افزون در حوزه فناوری اطلاعات و نقش آنها در کمک به بهبود عملکرد شرکت ها باعث وابستگی روزافزون آنها به فناوری گردیده, در حالی که درداخل کشور, پژوهش های اندکی در این زمینه انجام شده است. از آنجا که این فناوری ابتدا در سطح زنجیره ارزش شرکت ها پیاده شده و ازآن طریق برعملکرد تاثیر می گذارد, لذا ضرورت انجام تحقیق در این زمینه بیشتر احساس می شود. هدف اصلی این پژوهش نیز, بررسی اثرات زیرساخت فرایندی IT بر قابلیت عملیاتی فرایندهای زنجیره ارزش شرکت های نمونه صادراتی کشوری است. بر این اساس, این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از حیث روش, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را آن دسته از شرکت های تولیدی نمونه صادراتی کشوری فعال در بخش صنعت تشکیل می‏دهند که در هفت سال گذشته (89-1383) حداقل یک بار موفق به کسب این عنوان شده باشند. برای بررسی مدل مفهومی پژوهش از روش تحلیل مسیر استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بکارگیری فناوری اطلاعات در زنجیره ارزش شرکت ها, قادر است سرعت و دقت انجام فرایندهای زنجیره ارزش را بطور مستقیم و هزینه انجام فرایندها را بطور غیرمستقیم بهبود بخشیده و از این طریق, قابلیت عملیاتی شرکت ها را افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صنایعی، علی، فیض پور، محمدعلی، و نادری بنی، محمود. (1391). تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش شرکت های نمونه صادراتی ایران. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(4 (پیاپی 7))، 23-43. SID. https://sid.ir/paper/472970/fa

    Vancouver: کپی

    صنایعی علی، فیض پور محمدعلی، نادری بنی محمود. تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش شرکت های نمونه صادراتی ایران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(4 (پیاپی 7)):23-43. Available from: https://sid.ir/paper/472970/fa

    IEEE: کپی

    علی صنایعی، محمدعلی فیض پور، و محمود نادری بنی، “تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش شرکت های نمونه صادراتی ایران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 23–43، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button