مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشانگان داون

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف: هدف از مطالعه حاضر تعیین درجه اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر مهارت های اجتماعی کودکان دچار نشانگان داون بود.روش: روش مطالعه حاضر از نوع تک آزمودنی (ABA) و نمونه آماری شامل سه کودک پسر آموزش پذیر دچار نشانگان داون (یک آزمودنی از جلسه ششم از برنامه درمان خارج شد) بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و طی 17 جلسه 35 دقیقه ای آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی درمانی عروسکی به آنان ارائه شد. هر یک از کودکان, پیش از آغاز, در حین و پس از پایان مداخله و پس از گذشت 45 روز در مرحله پیگیری از طریق فهرست بازبینی محقق ساخته مهارت های اجتماعی, هشت بار توسط محقق و چهار بار توسط معلمین مورد مشاهده و ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج در یکی از آزمودنی ها, نشان دهنده افزایش مهارت های اجتماعی در طول مداخله و کاهش مهارت ها (بالاتر از خط پایه) در دوره پیگیری و نشان دهنده افزایش مهارت ها در طول مداخله و مرحله پیگیری, در آزمودنی دیگر بود.نتیجه گیری: بر مبنای نتایج مطالعه حاضر استفاده از روش بازی درمانی عروسکی به عنوان شیوه ای مناسب جهت ارتقای کیفیت مهارت های اجتماعی کودکان دچار نشانگان داون در محیط های آموزشی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قرائی، نفیسه، و فتح آبادی، جلیل. (1392). اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشانگان داون. روان شناسی کاربردی، 7(2 (پیاپی 26))، 25-40. SID. https://sid.ir/paper/472988/fa

    Vancouver: کپی

    قرائی نفیسه، فتح آبادی جلیل. اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشانگان داون. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛7(2 (پیاپی 26)):25-40. Available from: https://sid.ir/paper/472988/fa

    IEEE: کپی

    نفیسه قرائی، و جلیل فتح آبادی، “اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشانگان داون،” روان شناسی کاربردی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 25–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button