مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت های ارتباطی کودکان درخودمانده

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 57

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر جهت بررسی تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت های ارتباطی کودکان مبتلا به اختلالات فراگیر رشد انجام شده است.روش کار: پژوهش به شیوه اقدام پژوهی طرح محور و در قالب طرح شبه آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با گروه شاهد انجام پذیرفته و جامعه آماری آن کودکان درخودمانده سنین پیش دبستانی سال تحصیلی 89-1388 شهر مشهد بوده اند. 10 نفر به صورت تصادفی به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. گروه آزمون در جلسات بازی درمانی عروسکی با میانگین 22 جلسه شرکت داده شده و پیش و پس از مداخله, آزمون مقیاس ارتباط اجتماعی اولیه برای دو گروه اجرا گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری یومن ویتنی و رتبه های علامت دار ویلکاکسون تحلیل گردیدند.یافته ها: در خرده آزمون های ارتباط چشمی در حیطه درخواست رفتاری آغازگرانه (P=0.012), درخواست های آغازگرانه سطح پایین (P=0.012), پاسخ به یک تعامل اجتماعی (P=0.015), درخواست های رفتاری آغازگرانه کلی (P=0.011) و در خرده مهارت انجام درخواست ها (P=0.005) بازی درمانی عروسکی به گونه ای معنی دار اثربخش بوده است. در خرده آزمون های دستیابی به اشیا (P=0.355), درخواست کردن آغازگرانه (P=0.214), اشاره به اشیا (P=1.00) و در مورد خرده آزمون دادن اشیا (P=0.074) مداخله اثربخش نبوده است. همچنین یافته های کیفی برگرفته از گزارش والدین نیز حکایت از اثربخش بودن مداخله دارد.نتیجه گیری: مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت های ارتباطی کودکان درخودمانده اثربخش.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری نکاح، سیدمحسن، افروز، غلامعلی، بازرگان، عباس، و شکوهی یکتا، محسن. (1390). تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت‌ های ارتباطی کودکان درخودمانده. اصول بهداشت روانی، 13(1 (پیاپی 49))، 42-57. SID. https://sid.ir/paper/88501/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری نکاح سیدمحسن، افروز غلامعلی، بازرگان عباس، شکوهی یکتا محسن. تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت‌ های ارتباطی کودکان درخودمانده. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1390؛13(1 (پیاپی 49)):42-57. Available from: https://sid.ir/paper/88501/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن اصغری نکاح، غلامعلی افروز، عباس بازرگان، و محسن شکوهی یکتا، “تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت‌ های ارتباطی کودکان درخودمانده،” اصول بهداشت روانی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 49)، pp. 42–57، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button