Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد تکالیف مربوط به حافظه شنیداری و دیداری در سطوح اضطراب

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی عملکرد تکالیف مربوط به حافظه شنیداری و دیداری در سطوح متفاوت اضطراب بود. در این پژوهش 78 نفر از دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز شرکت کردند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. در این مطالعه از روش شبه آزمایشی استفاده شد. آزمودنی ها پس از پاسخ به سیاهه اضطراب بک, بر اساس میزان نمره اضطراب در 4 گروه (4 سطح) فاقد اضطراب, اضطراب پایین, اضطراب متوسط و اضطراب بالا جایگزین شدند. همه آزمودنی ها در معرض یک برنامه تهدید خود قرار گرفتند. سپس به آزمودنی ها دو تکلیف حافظه شنیداری و دیداری ارائه شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد اضطراب تنها بر تکلیف شنیداری موثر بوده و این تفاوت تنها میان دو گروه با سطح اضطراب متوسط و اضطراب بالا مشاهده شد. یافته ها نشان داد که اضطراب, عملکرد افراد را در تکالیفی که پردازش واج شناختی, حافظه فعال را درگیر می کند, بیشتر از تکالیف دیداری تخریب می کند و با توجه به این که گروه دارای اضطراب متوسط بالاترین عملکرد را در تکلیف شنیداری نشان داده, می توان گفت که سطح بهینه ای از برانگیختگی می تواند به بهبود عملکرد منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغی، فرشته، زمانی، طاهره، قربانی، رقیه، و دستا، مهدی. (1391). بررسی عملکرد تکالیف مربوط به حافظه شنیداری و دیداری در سطوح اضطراب. مطالعات روان شناختی، 8(1 (30))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/474445/fa

    Vancouver: کپی

    چراغی فرشته، زمانی طاهره، قربانی رقیه، دستا مهدی. بررسی عملکرد تکالیف مربوط به حافظه شنیداری و دیداری در سطوح اضطراب. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1391؛8(1 (30)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/474445/fa

    IEEE: کپی

    فرشته چراغی، طاهره زمانی، رقیه قربانی، و مهدی دستا، “بررسی عملکرد تکالیف مربوط به حافظه شنیداری و دیداری در سطوح اضطراب،” مطالعات روان شناختی، vol. 8، no. 1 (30)، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/474445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا