Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

221
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهشی پیرامون آموزش و بازخورد صریح راهبردهای فراگیری زبان: بررسی سن فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 87

چکیده

 بیش از سه دهه است که پژوهشگران در زمینه آموزش زبان به بررسی نقش راهبردهای فراگیری پرداخته اند. تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام شده است تلاشی است برای شناسایی راهبردهای مناسب و آموزش استفاده صحیح از آنها به فراگیران. در سال های اخیر توجه بیشتر محققان به بعد افزایش سطح آگاهی فراگیران از این راهبردها معطوف بوده است (اهرمن, لیور و آکسفورد, 2003؛ هسیا و آکسفورد 2002؛ نونان 2002؛ اوزمن, 2009). پژوهش حاضر به بررسی نقش آموزش و بازخورد صریح در ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان ایرانی از راهبردهای فراگیری زبان و استفاده صحیح آنها می پردازد. در این پژوهش 42 زبان آموز با دانش زبانی تقریبا یکسان در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. برخلاف زبان آموزان گروه کنترل که هیچگونه بازخوردی را پس از خواندن و درک مطلب متون دریافت نکردند, فراگیران در گروه آزمایش, مورد بازخورد صریح استفاده از راهبردهای فراگیری زبان قرار گرفتند. در این پژوهش زبان آموزان جوان و بزرگسال به منظور بررسی نقش سن در استفاده از راهبردهای فراگیری زبان و میزان تاثیر بازخورد صریح بررسی شدند. بررسی های آماری نشان داد که زبان آموزان ایرانی پس از دریافت بازخورد صریح استفاده از راهبردهای فراگیری, به صورت بهتری از این راهبردها استفاده کردند. بر اساس نتایج به دست آمده هیچ تفاوتی میان سن فراگیران و تاثیر بازخورد صریح وجود ندارد. بر اساس نتایج این پژوهش به معلمان زبان انگلیسی توصیه می شود که میزان آگاهی زبان آموزان را در هر سنی در زمینه استفاده راهبردهای فراگیری زبان ارتقا دهند زیرا این آگاهی سبب درگیر شدن هر چه بیشتر آنها در فرایند یادگیری زبان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خضرلو، سیما، و خمیجانی فراهانی، علی اکبر. (1389). پژوهشی پیرامون آموزش و بازخورد صریح راهبردهای فراگیری زبان: بررسی سن فراگیران. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 2(4 (پیاپی 2/62))، 71-87. SID. https://sid.ir/paper/475122/fa

    Vancouver: کپی

    خضرلو سیما، خمیجانی فراهانی علی اکبر. پژوهشی پیرامون آموزش و بازخورد صریح راهبردهای فراگیری زبان: بررسی سن فراگیران. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1389؛2(4 (پیاپی 2/62)):71-87. Available from: https://sid.ir/paper/475122/fa

    IEEE: کپی

    سیما خضرلو، و علی اکبر خمیجانی فراهانی، “پژوهشی پیرامون آموزش و بازخورد صریح راهبردهای فراگیری زبان: بررسی سن فراگیران،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 2، no. 4 (پیاپی 2/62)، pp. 71–87، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475122/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا