Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,374
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از مراکز تربیت معلم و حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از طریق مراکز تربیت معلم و معلمان حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی بود. ابزار مورد استفاده پژوهش, پرسشنامه بود. که به صورت طیف لیکرت طراحی گردید. نمونه تحقیق مدیران مدارس راهنمایی مناطق 8, 13 شهر تهران بود, که بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. در نهایت, بر اساس جدول مورگان از میان 120 مدیر, 92 مدیر به عنوان نمونه اصلی انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, انحراف استاندارد و ...) و آمار استنباطی (آزمون t مستقل) دو گروه استفاده شد. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 0.80 بدست آمد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که با 95 درصد اطمینان بین اثربخشی معلمان جذب شده از طریق مراکز تربیت معلم در مقایسه با معلمان حق التدریس از نظر مدیران مدارس راهنمایی تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین, در خصوص شاخص های پنجگانه تشکیل دهنده اثربخشی, اثربخشی معلمان جذب شده از طریق مراکز تربیت معلم در چهار شاخص دانش علمی, تجربه, تعامل و همکاری, تدریس مطلوب تفاوت وجود دارد و در شاخص مسوولیت پذیری تفاوت معناداری ملاحظه نگردیده و از این نظر, هر دو گروه حد مسوولیت پذیری نزدیک به یکدیگر را نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گراوند، منیژه، و عباس پور، عباس. (1391). مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از مراکز تربیت معلم و حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(24)، 99-118. SID. https://sid.ir/paper/476658/fa

    Vancouver: کپی

    گراوند منیژه، عباس پور عباس. مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از مراکز تربیت معلم و حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(24):99-118. Available from: https://sid.ir/paper/476658/fa

    IEEE: کپی

    منیژه گراوند، و عباس عباس پور، “مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از مراکز تربیت معلم و حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 24، pp. 99–118، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا