مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرهنگ تفکر در کلاس و رابطه آن با نیاز به شناخت معلم و دانش آموز

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش شناسایی وضع موجود فرهنگ تفکر, نیاز به شناخت معلمان و دانش آموزان و شناسایی رابطه بین آن ها در کلاس بود.روش: روش پژوهش توصیفی, پیمایشی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلاس های پایه سوم تا پنجم مدارس ابتدایی دولتی شهر تهران شامل 1240 مدرسه بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چندمرحله ای 52 مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس انتخاب شد و با استفاده از سیاهه فرهنگ تفکر محقق ساخته مورد مشاهده قرار گرفت. 209 معلم و 1125 دانش آموز نیز از کلاس های انتخاب شده به ترتیب به مقیاس های نیاز به شناخت بزرگسالان کاسیوپو, پتی و کائو (1984) و کودکان کوکیس, مکفرسون, تپلاک, وست و استانویچ, (2002) پاسخ دادند.یافته ها: نتایج نشان داد مقدار میانگین های مشاهده شده در تمام مولفه های فرهنگ تفکر, به جز الگودهی تفکر, به طور معناداری از نمره متوسط مقیاس پایین تر است. نیاز به شناخت معلمان در حد متوسط و نیاز به شناخت دانش آموزان به طور معناداری بالاتر از متوسط بود. بین هیچ یک از مولفه های فرهنگ تفکر با نیاز به شناخت معلمان و دانش آموزان رابطه معناداری به دست نیامد.نتیجه گیری: سیاست گذاران و برنامه ریزان آموزشی با توجه به اهمیت دوره ابتدایی لازم است برای نهادینه کردن فرهنگ تفکر و پرورش تفکر در دانش آموزان که یکی از مهم ترین اهداف نظام های آموزشی است تدابیری اتخاذ کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صداقت، مریم، رحمانی، سوده، و محمدی، راحله. (1392). فرهنگ تفکر در کلاس و رابطه آن با نیاز به شناخت معلم و دانش آموز. روان شناسی کاربردی، 7(2 (پیاپی 26))، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/477053/fa

    Vancouver: کپی

    صداقت مریم، رحمانی سوده، محمدی راحله. فرهنگ تفکر در کلاس و رابطه آن با نیاز به شناخت معلم و دانش آموز. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛7(2 (پیاپی 26)):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/477053/fa

    IEEE: کپی

    مریم صداقت، سوده رحمانی، و راحله محمدی، “فرهنگ تفکر در کلاس و رابطه آن با نیاز به شناخت معلم و دانش آموز،” روان شناسی کاربردی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 77–92، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477053/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button