Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

369
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تلفیق مدیریت مشارکتی و سیستم های فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی آن ها در رسیدن به اهداف آموزشی بود. ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان بیش از آنکه یک موضوع کمی باشد, یک موضوع کیفی است. در این پژوهش نمرات هر یک از آزمون های میان ترم, پایان ترم و کلاسی با ضرایب متغیر به چند دامنه فازی تفکیک و سپس, با توجه به نظرهای کارشناسی استادان, مجموعه قواعد سیستم فازی طراحی شد. نمرات سه گانه دانشجویان سه متغیر ورودی و نمرات نهایی آن ها خروجی سیستم فازی بود. برای محاسبه نمرات نهایی علاوه بر نمرات سه گانه دانشجویان, از نظریه مدیریت مشارکتی به صورت پایگاه دانش و قواعد یکپارچه سازی متغیرهای خروجی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی دانشکده های فنی و مهندسی در دانشگاه های دولتی و نمونه آماری بر اساس رابطه کوکران شامل 150 نفر بودند که به صورت تصادفی و با حداقل شرایط سه سال سابقه کار انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه و مصاحبه بود. برای بررسی روایی این تحقیق از نظرهای کارشناسی استادان و برای پایایی نمرات از ضریب آلفای کرانباخ (95%) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل روش ارزشیابی از 250 گروه درس متفاوت استفاده و نمرات امتحان بعد از تصحیح اوراق به دو روش کلاسیک و فازی به کمک آزمون T در سطح معنادار 87% دقت و کارایی تایید شد. نتایج نشان داد که افزایش دقت و کارایی مدل جدید در سطح 95% است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادمی زارع، حسن، و فخرزاد، محمدباقر. (1392). تلفیق مدیریت مشارکتی و سیستم های فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 19(69)، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/477370/fa

    Vancouver: کپی

    خادمی زارع حسن، فخرزاد محمدباقر. تلفیق مدیریت مشارکتی و سیستم های فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1392؛19(69):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/477370/fa

    IEEE: کپی

    حسن خادمی زارع، و محمدباقر فخرزاد، “تلفیق مدیریت مشارکتی و سیستم های فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 19، no. 69، pp. 23–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا