مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی کارکنان فاوای نزسا

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 120

چکیده

 سنجش و اندازه گیری رضایت شغلی کارکنان هر سازمان و تعیین عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این مقاله بررسی وضعیت میزان رضایت مندی کارکنان فاوای نزسا و تعیین عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر آن, است. عوامل اصلی موثر بر رضایت شغلی, چهار گروه عوامل فردی, سازمانی, محیط کار و ماهیت کار دسته بندی شده اند. رضایت شغلی نیز از چهار جنبه رضایت از همکاران و مدیران, رضایت از ارزش کار, رضایت از حقوق و دستمزد و رضایت از شرایط سازمانی مورد بررسی قرار گرفته و داده های تحقیق از طریق دو پرسش نامه رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن گردآوری شده است. قابلیت اعتماد هر دو پرسش نامه از طریق آزمون آلفای کرونباخ اندازه گیری شد و هر کدام به ترتیب 82% و 79% به دست آمد تعداد نمونه های آماری با بهره گیری از فرمول کوکران محاسبه و تعداد 151 نفر تعیین گردید برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (مد, میانگین و انحراف معیار و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون های کلموگروف اسمیرنوف, فریدمن, دوجمله ای و رگرسیون) استفاده شد. یافته های پژوهش نشانگر آن است که هر چهار گروه عوامل محیط کار (2.74), عوامل فردی (2.53), ماهیت کار (2.53) و عوامل سازمانی (2.20) به ترتیب بر رضایت شغلی فاوای نزسا اثر می گذارد. هم چنین نتایج تحقیق گویای آن است که در نمره رضایت شغلی کارکنان بیشترین سهم را مولفه رضایت از مدیران (206%) و کم ترین سهم را مولفه رضایت از شرایط سازمانی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهی بوزنجانی، برزو، مهدوی، موسی، و عباسی، مصیب. (1389). عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی کارکنان فاوای نزسا. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 2(3-4 (پیاپی 7-8))، 101-120. SID. https://sid.ir/paper/477726/fa

    Vancouver: کپی

    فرهی بوزنجانی برزو، مهدوی موسی، عباسی مصیب. عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی کارکنان فاوای نزسا. پژوهش های مدیریت منابع انسانی[Internet]. 1389؛2(3-4 (پیاپی 7-8)):101-120. Available from: https://sid.ir/paper/477726/fa

    IEEE: کپی

    برزو فرهی بوزنجانی، موسی مهدوی، و مصیب عباسی، “عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی کارکنان فاوای نزسا،” پژوهش های مدیریت منابع انسانی، vol. 2، no. 3-4 (پیاپی 7-8)، pp. 101–120، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477726/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button