مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسوولیت های استادان، برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 181

چکیده

 هدف کلی از انجام این پژوهش, بررسی کیفیت مسوولیت های استادان, ادراک دانشجویان از برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-90 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تمامی استادان شاغل در این دانشگاه بوده است. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای 581 نفر دانشجو و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 117 نفر از استادان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه کیفیت مسوولیت های استادان, پرسش نامه ادراک دانشجویان از برنامه درسی پنهان و پرسش نامه دستاوردهای دانشجویان بود که بین دانشجویان توزیع گردید هم چنین از پرسش نامه دستاوردهای دانشجویان نیز استفاده شد که در اختیار استادان قرار گرفت. نتایج نشان داد که: متغیرهای برون زاد تدریس, نظارت, خدمات اجتماعی و پژوهش گری پیش بینی کننده مثبت و معنادار دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند. متغیرهای تدریس, نظارت, خدمات اجتماعی و پژوهش گری پیش بینی کننده های مثبت و معنادار متغیرهای ساختار دانشگاه و ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و پیش بینی کننده منفی و معنادار متغیر روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگر می باشند. کنترل متغیرهای برون زاد نشان داد که متغیرهای ساختار دانشگاه, ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و نیز روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگر به طور مستقیم پیش بینی کننده معنادار متغیرهای دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، ناصری جهرمی، رضا، رحمانی، هادی، و معینی شهرکی، هاجر. (1391). ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسوولیت های استادان, برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه. پژوهش های برنامه درسی، 2(1)، 153-181. SID. https://sid.ir/paper/480013/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، ناصری جهرمی رضا، رحمانی هادی، معینی شهرکی هاجر. ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسوولیت های استادان, برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1391؛2(1):153-181. Available from: https://sid.ir/paper/480013/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، رضا ناصری جهرمی، هادی رحمانی، و هاجر معینی شهرکی، “ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسوولیت های استادان, برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 2، no. 1، pp. 153–181، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button