مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پژوهش حاضر بمنظور بررسی تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان صورت گرفت. بدین منظور از بین کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی که در سال تحصیلی 88-87 در مدارس این شهر مشغول به تحصیل بودند, تعداد 36 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و از طریق اجرای چک لیست رفتاری کمرویی بعنوان دانش آموزان کمرو شناسایی و انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه شامل 18 نفر) قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش طی 4 هفته, هر هفته دو جلسه 60-40 دقیقه ای تحت آموزش مهارت های مثبت اندیشی قرار گرفتند و چک لیست رفتاری کمرویی بعنوان ابزار پژوهش در هر دو گروه در جلسه اول, جلسه آخر و 1 ماه پس از اتمام دوره آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات بدست آمده باتوجه به فرضیه های پژوهش با آزمون تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده های بدست آمده از پژوهش حاضر حاکی از آن بود که در متغیرهای وابستگی, تنهایی, بی تفاوتی, کناره گیری و انفعالی, بین گروه آزمایش وگواه تفاوت معنی داری وجود دارد و فقط در خرده مقیاس طردشدگی تفاوت معناداری میان دو گروه مشاهده نشد. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش مهارتهای مثبت اندیشی موجب کاهش نمره کمرویی دانش آموزان گروه آزمایش شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، علیرضا، و مهرافزون، داریوش. (1392). تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان. تحقیقات روانشناختی، 5(20)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/480383/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری علیرضا، مهرافزون داریوش. تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(20):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/480383/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا جعفری، و داریوش مهرافزون، “تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 20، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button