مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 66

چکیده

 محققان برای پاسخ به این سوال که جامعه یادگیری چه نوع جامعه ای است, دیدگاه ها و مدل های گوناگونی ارائه کرده اند. با توجه به اینکه هر کشور باید مدل متناسب با شرایط خود را طراحی کند, مقاله حاضر در صدد است تا مدلی مفهومی برای جامعه یادگیری متناسب با شرایط کشورمان ارائه دهد. در این پژوهش, با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی و ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته, دیدگاه های 24 نفر از مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی وابسته به آموزش عالی در شهرهای تهران, اصفهان و شیراز تجزیه و تحلیل شده است. یافته های پژوهش گویای آن است که جامعه یادگیری ایرانی فرصت های یادگیری در سراسر دوران زندگی را فراهم می کند تا هر فرد, برای دستیابی به نتایج مورد علاقه خود و رشد توانمندی هایش به یادگیری بپردازد؛ به علاوه, در جامعه اثرگذار بوده, در توسعه آن مشارکت کند. این جامعه, فرصت های برابر یادگیری را توسعه می دهد تا عدالت اجتماعی برقرار شده, شهروندی فعال تشویق گردد و جامعه به انسجام اجتماعی در هدف نهایی؛ یعنی تعبد و بندگی خداوند, دست یابد. این جامعه با روش های مختلف انگیزه یادگیری, توانایی خود رهبری در یادگیری و یادگرفتن چگونه یادگرفتن را در افراد پرورش می دهد. میان بخش های مختلف آموزش رسمی آن ارتباط درونی وجود دارد و آموزش های غیررسمی و یادگیری اتفاقی یا لحظه ای نیز توسعه داده می شود. چنین جامعه ای فرصت های یادگیری را فراهم می کند تا افراد و جامعه از بازده های اقتصادی یادگیری بهره مند شوند و توسعه اقتصادی محقق شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، صدیقه، نصراصفهانی، احمدرضا، و شریف، مصطفی. (1392). مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 24(2 (پیاپی 50))، 41-66. SID. https://sid.ir/paper/480470/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی صدیقه، نصراصفهانی احمدرضا، شریف مصطفی. مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1392؛24(2 (پیاپی 50)):41-66. Available from: https://sid.ir/paper/480470/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه کریمی، احمدرضا نصراصفهانی، و مصطفی شریف، “مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 24، no. 2 (پیاپی 50)، pp. 41–66، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button