مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 230

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی عوامل «بازدارنده» و «پیش برنده» کیفیت خدمات آموزشی در مدارس شاهد و ایثارگر و ارائه مدل مطلوب بر اساس عوامل شناسایی شده بوده است. با استفاده از روش تحقیق کیفی و تشکیل گروه های کانونی, این دو دسته عوامل به عنوان محور مصاحبه, انتخاب شدند. در پژوهش, 53 مدیر مرد و 52 مدیر زن مدارس شاهد و ایثارگر از هفت استان خراسان رضوی, مازندران, سیستان و بلوچستان, گلستان, سمنان, خراسان جنوبی و خراسان شمالی, مشارکت داشتند. افراد در چهارده گروه شامل هفت گروه مردان و هفت گروه زنان تقسیم شدند. برای دستیابی به نتیجه, از روش مصاحبه در گروه های کانونی سازمان یافته, استفاده شد که بیشتر برای کارشناسان و متخصصان به کار گرفته می شوند. یافته ها نشان دادند که توانمندی-های مدارس شاهد و ایثارگر برای حل مشکلات مفروض در فرایند یاددهی- یادگیری و با هدف ارتقای کیفیت خدمات آموزشی, بیشتر از محدودیت های آنهاست. پیش برنده ها و بازدارنده ها در پنج گروه شامل «زمینه, انسانی, مالی, برنامه درسی و اجرایی» است. مهم ترین پیش برنده ها تاکید بر کیفیت به عنوان مزیت رقابتی ازسوی سیاست گذاران و مدیران ارشد این مدارس, به علاوه منابع انسانی مجرب, استقبال خوب والدین و منابع مالی مناسب و مهم ترین بازدارنده ها نیز عدم انعطاف در برنامه درسی, ساختار قطعی سلسله مراتبی و روند غیرمنعطف اداری, محدودیت های اجرایی مدیر و کمبود نیروی متخصص در برخی زمینه های شغلی بوده اند. بر اساس نتایج به دست آمده از مرحله پیشین, مدلی مطلوب برای مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر پیشنهاد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنچیان، محمدرضا. (1392). مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 217-230. SID. https://sid.ir/paper/481669/fa

    Vancouver: کپی

    آهنچیان محمدرضا. مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):217-230. Available from: https://sid.ir/paper/481669/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا آهنچیان، “مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 217–230، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/481669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button