مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه عوامل موثر بر آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 149

چکیده

 از آنجایی که برنامه درسی زبان انگلیسی تاکنون کارآمدی لازم جهت تقویت توانش ارتباطی دانش آموزان را از خود نشان نداده است (جوادی, 1380, ریاضی و رزمجو, 2006, صفرنواده و دیگران, 1389) و با توجه به نقش مهم معلم به عنوان عنصر اساسی در امر آموزش (آیزنر, 1994), بررسی و تحلیل جایگاه معلم در برنامه درسی تربیت معلم می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای موثر در چگونگی و کیفیت بروندادهای آموزش زبان انگلیسی مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله ویژگی های معلم به عنوان عامل بسیار مهم در امر آموزش و نقش برنامه درسی تربیت معلم و دبیر در این رابطه به عنوان هدف اصلی مطالعه مورد بررسی واقع شد. مطالعه حاضر به روش توصیفی - تحلیلی با استفاده از پرسشنامه باز پاسخ و مصاحبه غیررسمی صورت گرفته است. پرسشنامه بین 35 تن از معلمان زبان انگلیسی دوره متوسطه که به روش سهل الوصول از منطقه 16 تهران انتخاب شده بودند, توزیع شد که 28 پرسشنامه به پژوهشگر عودت داده شد. داده های حاصل از پرسشنامه و مصاحبه غیررسمی حاکی از آن است که اکثر معلمان شرکت کننده در این مطالعه علی رغم میل قلبی خود و همچنین آموزش های دانشگاهی مجبورند از روش های سنتی برای آموزش زبان انگلیسی در کلاس ها استفاده کنند و این نتیجه با نتیجه مطالعه رزمجو و ریاضی (2006) که در شیراز انجام شده بود همسو می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفرنواده، خدیجه، علی عسکری، مجید، موسوی پور، نعمت اله، و عنانی سراب، محمدرضا. (1390). مطالعه عوامل موثر بر آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 4(7 (پیاپی 2/65))، 133-149. SID. https://sid.ir/paper/483686/fa

    Vancouver: کپی

    صفرنواده خدیجه، علی عسکری مجید، موسوی پور نعمت اله، عنانی سراب محمدرضا. مطالعه عوامل موثر بر آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1390؛4(7 (پیاپی 2/65)):133-149. Available from: https://sid.ir/paper/483686/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه صفرنواده، مجید علی عسکری، نعمت اله موسوی پور، و محمدرضا عنانی سراب، “مطالعه عوامل موثر بر آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 4، no. 7 (پیاپی 2/65)، pp. 133–149، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button