Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تحلیل رفتار مصرف کننده بر اساس آموزه های اسلام

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 156

چکیده

 این مطالعه به منظور طراحی و ارائه مدلی جهت تحلیل و بررسی رفتار مصرف کننده انجام شده است. بدین منظور با رویکردی اکتشافی, موضوع تحقیق بر محور ادبیات اسلامی, بررسی شد که نتیجه آن دستیابی به مدل تحقیق است. این مدل, متشکل از سه متغیر بخل, میانه روی و اسراف است. متغیرهای بخل, میانه روی و اسراف بر اساس دو بعد رفتار مصرف کننده در ارتباط با خود و در ارتباط با دیگران, در قالب یک پیوستار, مدل تحلیل رفتار مصرف کننده را شکل می دهند. بر اساس این مدل, نه نوع الگوی مصرف به دست آمده که می توان گفت هر یک از افراد بر اساس یکی از این الگوها عمل می کنند. این الگوها عبارت اند از «مسرف», «مسرف/دیگران - میانه رو/خود», «مسرف/دیگران - بخیل/خود», «میانه رو/دیگران - مسرف/خود», «میانه رو», «میانه رو/دیگران - بخیل/خود», «بخیل/دیگران - مسرف/خود», «بخیل/دیگران - میانه رو/خود» و «بخیل». ضمنا به منظور تحلیل وضعیت رفتار مصرف کننده و هدایت آن به سمت الگوی مطلوب (میانه روی در مصرف), دستگاه مختصات تحلیل الگوهای مصرف, ابداع شده است. بر اساس این دستگاه, فضای مصرف, متشکل از چهار منطقه راهبردی «اسراف محور», «اسراف/بخل محور», «بخل محور» و «بخل/ اسراف محور» است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی مال امیری، منصور. (1392). طراحی مدل تحلیل رفتار مصرف کننده بر اساس آموزه های اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 7(1 (پیاپی 13))، 123-156. SID. https://sid.ir/paper/485134/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مال امیری منصور. طراحی مدل تحلیل رفتار مصرف کننده بر اساس آموزه های اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1392؛7(1 (پیاپی 13)):123-156. Available from: https://sid.ir/paper/485134/fa

    IEEE: کپی

    منصور صادقی مال امیری، “طراحی مدل تحلیل رفتار مصرف کننده بر اساس آموزه های اسلام،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 123–156، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/485134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا