مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتخاب مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه اینترنت همراه در ایران با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 186

چکیده

 مدل کسب و کار از دسته مفاهیمی محسوب می شود که در طی سالیان اخیر توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است. با توجه به گرایش روز افزون کاربران تلفن همراه در ایران به اینترنت همراه, خدمات مبتنی بر اینترنت همراه مورد استقبال کسب و کارها و بنگاه های خدماتی و مشتریان آنها قرار گرفته است. یکی از چالش های این بنگاه ها انتخاب مدل کسب و کار مناسب است. با توجه به اهمیت انتخاب مدل کسب و کار مناسب در موفقیت یک بنگاه اقتصادی, لازم است, شرکت های ارائه دهنده اینترنت همراه در ایران نیز توجه ویژه ای به ارائه اینترنت همراه و گسترش آن داشته باشند. این موضوع زمینه ای شد تا مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های ارائه دهنده اینترنت همراه در ایران در این پژوهش بررسی شود, از این رو, سوال اساسی این پژوهش عبارت است از اینکه مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های ارائه دهنده اینترنت همراه در ایران چیست؟ برای پاسخ به این سوال, پژوهش حاضر شکل گرفت. در این پژوهش که از نظر استراتژی پژوهش, کیفی و از نظر هدف, کاربردی توسعه ای است پس از مرور ادبیات, مدل های کسب و کار موجود برای بنگاه های ارائه دهنده اینترنت همراه و معیارهای انتخاب مدل کسب و کار مناسب شناسایی شدند. آنگاه با توجه به عوامل فردی, اجتماعی, فنی, اقتصادی و سازمان, به عنوان عوامل موثر بر انتخاب مدل کسب و کار اینترنت همراه و تکنیک AHP, مدل کسب و کار پرداخت برای ارائه خدمت از میان مدل های موجود به عنوان مناسب ترین مدل برای این حوزه در ایران شناسایی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیرومند، پوراندخت، زعفریان، رضا، قاسم زاده، فریدون، و دلخوش کسمایی، ابوالقاسم. (1391). انتخاب مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه اینترنت همراه در ایران با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(13)، 171-186. SID. https://sid.ir/paper/486858/fa

    Vancouver: کپی

    نیرومند پوراندخت، زعفریان رضا، قاسم زاده فریدون، دلخوش کسمایی ابوالقاسم. انتخاب مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه اینترنت همراه در ایران با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(13):171-186. Available from: https://sid.ir/paper/486858/fa

    IEEE: کپی

    پوراندخت نیرومند، رضا زعفریان، فریدون قاسم زاده، و ابوالقاسم دلخوش کسمایی، “انتخاب مدل کسب و کار مناسب برای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه اینترنت همراه در ایران با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 13، pp. 171–186، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button