Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,398
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف از پژوهش بررسی نقش چهارگانه اطلاع رسانی, آموزش, مشارکت اجتماعی و فرهنگ سازی رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی, نوع تحقیق کاربردی, روش اجرا پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات میدانی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان حوزه ورزش و رسانه بود. نمونه آماری 120 نفر و روش نمونه گیری غیرتصادفی بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط  12 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان تایید و پایایی پرسشنامه به وسیله آزمون آلفای کرونباخ (a=0.89) تعیین شد. از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی ها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها, از آزمون کای اسکوار (c2) جهت بررسی معناداری فرضیه ها و از آزمون کرامر(c)  برای بررسی شدت ارتباط (همبستگی) بین نقش های چهارگانه رسانه های ورزشی و توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد بین نقش چهارگانه رسانه های ورزشی با توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی در سطح P=0.05, ارتباط معناداری وجود دارد. با توجه به شرایط موجود رسانه های ورزشی باید نگاهی نو به مقوله ورزش قهرمانی داشته باشند تا بتوانند به وظیفه خود در راه اعتلای ورزش کشور کمک نمایند. توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی با همکاری همه جانبه جامعه رسانه ای و ورزشی و علم به ورزش قهرمانی صورت می پذیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هنری، حبیب، احمدی، سیدعبدالحمید، و مرادی، مهدی. (1391). بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 4(15)، 145-158. SID. https://sid.ir/paper/488181/fa

    Vancouver: کپی

    هنری حبیب، احمدی سیدعبدالحمید، مرادی مهدی. بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1391؛4(15):145-158. Available from: https://sid.ir/paper/488181/fa

    IEEE: کپی

    حبیب هنری، سیدعبدالحمید احمدی، و مهدی مرادی، “بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 4، no. 15، pp. 145–158، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا