مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس مشارکتی با تاکید بر جرئت آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی

صفحات

 صفحه شروع 351 | صفحه پایان 360

چکیده

 پژوهش حاضر, تاثیر روش تدریس مشارکتی با تاکید بر الگوی جرئت آموزی در بیان را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در درس دین و زندگی, بررسی کرده است. روش تدریس مشارکتی با تاکید بر الگوی جرئت آموزی در بیان, برای گروه آزمایشی و روش تدریس سخنرانی یا سنتی برای گروه کنترل به کارگرفته شد. روش تحقیق, تجربی بود و از طرح چهار گروهی سولومون با پیش آزمون و پس آزمون, استفاده شد. نمونه مورد مطالعه 124 نفر از دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر بندرعباس بودند. ابزار مورد استفاده در پژوهش, پرسش نامه جرئت آموزی گمبریل و ریچی, بوده است. برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی از نمرات دانش آموزان استفاده شده است. دو روش تدریس مشارکتی و سنتی به مدت ده هفته اجراشدند. نتایج نشان دادند که روش تدریس مشارکتی با تاکید بر الگوی جرئت آموزی در بیان, بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبت داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخی فینی، علی اکبر، زارعی، اقبال، و سعادت زاده، سمیه. (1392). تاثیر روش تدریس مشارکتی با تاکید بر جرئت آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 351-360. SID. https://sid.ir/paper/488737/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی فینی علی اکبر، زارعی اقبال، سعادت زاده سمیه. تاثیر روش تدریس مشارکتی با تاکید بر جرئت آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):351-360. Available from: https://sid.ir/paper/488737/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر شیخی فینی، اقبال زارعی، و سمیه سعادت زاده، “تاثیر روش تدریس مشارکتی با تاکید بر جرئت آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 351–360، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button