مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 150

چکیده

 پژوهش حاضر به عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده استان آذربایجان غربی (صنف طلافروشان) می پردازد. روش تحقیق به کار رفته از نوع پیمایش محسوب می گردد.جامعه آماری تحقیق عبارت است از 1102 واحد کسبی طلافروش که در محدوده اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 285 نمونه برآورد گردیده و روش نمونه گیری در دو مرحله صورت گرفته است که ابتدا بر اساس نمونه گیری طبقه ای سهم هر طبقه (شهر) از تعداد نمونه ها مشخص و سپس با نمونه گیری تصادفی از دورن هر طبقه تعداد نمونه ها انتخاب شده است.روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه پنج گزینه ای با طیف لیکرت می باشد که با تعداد 51 سوال فرضیات پژوهش را به آزمون گذاشته اند و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از جداول اکسل و نرم افزار SPSS گردیده است.پژوهش حاضر دارای 4 فرضیه اصلی و 17 فرضیه فرعیمی باشد.فرضیه های اصلی پژوهش عبارتند از:عوامل اجتماعی شدن بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل برون سازمانی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل درون سازمانی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل فردی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد تمامی فرضیه های اصلی و فرضیه های فرعی تحقیق مورد تایید واقع گردیده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملازاده، محمد. (1393). عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان غربی. مطالعات کمی در مدیریت، 5(1)، 123-150. SID. https://sid.ir/paper/489482/fa

    Vancouver: کپی

    ملازاده محمد. عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان غربی. مطالعات کمی در مدیریت[Internet]. 1393؛5(1):123-150. Available from: https://sid.ir/paper/489482/fa

    IEEE: کپی

    محمد ملازاده، “عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان غربی،” مطالعات کمی در مدیریت، vol. 5، no. 1، pp. 123–150، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button