مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,974
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 با توجه به فضای رقابت جهانی و تغییر و تحولاتی که با شتاب در جهان امروز رخ می دهد. شرکت ها برای حفظ بقای خود دست به اقداماتی می زنند یا شرایط را برای اثربخش کردن عملکرد واحد ها یا بخش های خود مهیا می سازند. شرکت های پخش سراسری, در جهان متحول و پیچیده امروز موفق خواهند بود که بتوانند هوش هیجانی کارکنان خود را بویژه در واحد بازاریابی, فروش که جزء واحد های کلیدی هر شرکت است افزایش دهند و بتوانند بین واحد های اصلی نوعی هماهنگی و یکپارچگی ایجاد کنند. تا طریق آن بتوانند به اهداف و رسالت های اصلی شرکت برسند و اثربخشی واحد خود را افزایش دهند. هدف اصلی این تحقیق پیدا کردن ارتباط و تاثیر مثبت و قوی بین هوش هیجانی و اثربخشی کارکنان واحد بازاریابی, فروش در شرکت های پخش مرتبط با صنعت کالاهای سریع المصرف در تهران است. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی طبقه یی استفاده شده است. مدل دانیل گلمن که در آن هوش هیجانی براساس 5 مولفه (خودآگاهی, خودتنظیمی, خودانگیزشی, آگاهی های اجتماعی و مهارت های اجتماعی) بررسی می شود, در آن تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد. از پرسشنامه اثربخشی بازاریابی کاتلر نیز برای سنجش اثربخشی واحد های بازاریابی, فروش استفاده شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرض آماری نیز از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می دهد که هر یک از مولفه های هوش هیجانی با تفاوت خیلی کم تاثیر مثبت و معنی داری را بر روی مولفه های اثربخشی بازاریابی دارد. و بنا به نتایج تحقیق, اثر کلی هوش هیجانی بر اثر بخشی واحد بازار یابی مثبت و معنادار است که خود نشان دهنده یک رابطه قوی بین سازه های تحقیق بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفرزاده، حسین، کمالی، کامل، و بنکدارمازندرانی، نازنین. (1390). تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی. مدیریت کسب و کار، 3(11)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/493267/fa

    Vancouver: کپی

    صفرزاده حسین، کمالی کامل، بنکدارمازندرانی نازنین. تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛3(11):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/493267/fa

    IEEE: کپی

    حسین صفرزاده، کامل کمالی، و نازنین بنکدارمازندرانی، “تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی،” مدیریت کسب و کار، vol. 3، no. 11، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button