مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین موقعیت راهبردی آموزش معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تحلیل Swot

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش تبیین موقعیت راهبردی آموزش معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تحلیل Swot می باشد. روش انجام پژوهش, از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 5570 نفر در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل می دهند. 360 نفر از معلمان ابتدایی طبق فرمول کوکران به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شده و پرسشنامه محقق ساخته تحلیل swot در بین آنها توزیع شد. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شد (a=0.91). داده های حاصل از پرسشنامه های مذکور, از طریق آمار توصیفی, آزمون t تک نمونه ای, آزمون آماری فریدمن, ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد: بالا بودن سطح مرتبه علمی مدرسان (نقطه قوت), کمبود منابع مالی لازم جهت انجام موفقیت آمیز برنامه ها (نقطه ضعف), وجود حمایت های اقتصادی و یارانه های اعطایی دولت به آموزش و پرورش (فرصت ها) و مشکلات شخصی و اقتصادی معلمان (تهدیدها) از مهم ترین اولویت های تحلیل swot است. همچنین جایگاه آموزش معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد در موقعیت wo قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقریان فر، مصطفی، جوادی پور، محمد، و دهقانی، مرضیه. (1394). تبیین موقعیت راهبردی آموزش معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تحلیل Swot. پژوهش های مدیریت راهبردی، 21(59)، 64-88. SID. https://sid.ir/paper/496286/fa

    Vancouver: کپی

    باقریان فر مصطفی، جوادی پور محمد، دهقانی مرضیه. تبیین موقعیت راهبردی آموزش معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تحلیل Swot. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛21(59):64-88. Available from: https://sid.ir/paper/496286/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی باقریان فر، محمد جوادی پور، و مرضیه دهقانی، “تبیین موقعیت راهبردی آموزش معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تحلیل Swot،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 21، no. 59، pp. 64–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button