مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط ساختاری نقش گروه های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف این پژوهش, آزمون روابط ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان با نقش میانجی توانمندسازی آنان در دبیرستان های شهر یاسوج بود. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی بود شرکت کنندگان 201 نفر از معلمان (111 مرد, 90 زن) دبیرستان های شهر یاسوج در سال تحصیلی 93-92 بودند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. همه آنها مقیاس های نقش گروه های آموزشی, کیفیت عملکرد و توانمندسازی را تکمیل کردند. داده ها با مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار LISREL تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر توانمندسازی اثر ساختاری دارد. نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر کیفیت عملکرد اثر ساختاری دارد. نقش گروه های آموزشی به طور غیرمستقیم با میانجی توانمندسازی بر کیفیت عملکرد تاثیر دارد. نتیجه میگیریم نقش گروه های آموزشی می تواند به طور مستقیم توانمندسازی و کیفیت عملکرد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین نقش گروه های آموزشی به طور غیر مستقیم و با واسطه توانمندسازی می تواند کیفیت عملکرد را تحت تاثیر قرار دهد. تلویحات کاربردی یافته ها مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درینی، محمدولی، تابان، محمد، شرفی، وحید، و جعفری، سکینه. (1395). روابط ساختاری نقش گروه های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(32)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/496577/fa

    Vancouver: کپی

    درینی محمدولی، تابان محمد، شرفی وحید، جعفری سکینه. روابط ساختاری نقش گروه های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛10(32):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/496577/fa

    IEEE: کپی

    محمدولی درینی، محمد تابان، وحید شرفی، و سکینه جعفری، “روابط ساختاری نقش گروه های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 32، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button